سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
«خانواده‌ی آقای ابله» هفتيمن بار به كتاب‌فروشی‌ها آمدند

«خانواده‌ي آقاي ابله» يعني خانم و آقاي تويتس آدم‌هاي عجيبي و غريبي هستند كه انسان‌ها و حيوانات از دست آن‌ها آسايش ندارند. اين اثر از «رولد دال» نويسنده‌ي مشهور است كه به چاپ هفتم رسيد.

‌ايبنا نوجوان: رولد دال، نويسنده نروژيت‌بار انگليسي، از موفق‌ترين و مشهورترين نويسندگان ادبيات كودكان بود و در ميان كودكان و نوجوانان سراسر جهان خوانندگان بسيار دارد.

يكي از كتاب‌هاي او به نام «خانواده‌ي آقاي ابله» به‌تازگي با ترجمه‌ي «ميرعلي غروي» به چاپ هفتم رسيده است. 

«دال» در اين كتاب به زندگي عجيب و گاه آزاردهنده‌ي خانم و آقاي تويتس مي‌پردازد. او مي‌گويد آقا و خانم تويتس، زشت، بدبو، كثيف و ابله هستند كه زندگي‌شان را با حقه و گول زدن يكديگر مي‌گذرانند.

آقاي تويتس مردي چاق است كه موهايش روي صورتش را مي‌پوشاند. او موهايي چسبناك و محكم دارد چرا كه هيچ‌گاه آن‌ها را نَشُسته است.
موهاي صورتش هم آنقدر بلند هستند كه وقت غذا خوردن در ظرف غذايش مي‌افتد. البته آقاي تويتس آنقدر به پاكيزگي و سالم بودن غذايش اهميت مي‌دهد كه آن‌ها را از ظرف غذا بيرون مي‌آورد و خوردن غذايش را ادامه مي‌دهد
!

خانم تويتس هم همسر بدجنس، آب‌ زيركاه و غرغروي آقاي تويتس است. او بر خلاف همسرش روزگاري زن زيبايي بوده؛ اما آنقدر به چيزهاي بد و زشت فكر كرده كه به تدريج شبيه يك هيولا شده!
يكي از چشم‌هاي خانم تويتس از شيشه ساخته شده و او گاهي از آن براي ترساندن همسرش استفاده مي‌كند! 

خانم و آقاي تويتس از بچه‌ها متنفر هستند. خانم تويتس تقريباً هميشه عصايي در دستش دارد كه با آن بچه‌ها و حيوانات را مي‌زند! گرچه خودش به همه مي‌گويد به‌خاطر زگيلي كه در پايش دارد از عصا استفاده مي‌كند.

اما بالاخره روزي مي‌رسد كه با ورود يك پرنده‌ي آفريقايي همه مي‌توانند انتقامشان را از اين خانواده‌ي ابله بگيرند.

رولد دال، «خانواده‌ي آقاي ابله» را با نام اصلي The Twits، در سال 1979 نوشت و در سال 1980 منتشر كرد.
از اين كتاب فيلمي هم توسط شركت والت ديزني ساخته شده است.

«خانواده‌ي آقاي ابله» را «مير علي غروي» ترجمه و انتشارات مركز براي هفتمين بار منتشر كرده است. اين كتاب 2600 تومان قيمت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها