سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
«پروانه‌های کولی» اکبرزاده در راه کتاب‌فروشی‌ها

دو مجموعه شعر جدید امیر اکبرزاده با عنوان‌های «پروانه‌های کولی» و «همه آدم‌ها یک خواب می‌بینند» مراحل اداری انتشار را طی می‌کنند و تا پایان سال منتشر می‌شوند. شعرهای این دو دفتر در قالب غزل نئوکلاسیک سروده شده‌اند.*

اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مجموعه شعر «پروانه‌های کولی» 65 غزل نئوکلاسیک را شامل می‌شود و آن‌را برای چاپ به انتشارات دفتر شعر جوان سپرده‌ام.

وی افزود: غزل‌های این دفتر پیرامون موضوعات عاطفی سروده شده است و به نوعی نقطه قوت کارهای پیشین من به حساب می‌آید.

این شاعر در توضیح دفتر شعر دیگرش گفت: «همه آدم‌ها یک خواب می‌بینند»  مجموعه غزلي است که آن‌را برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده‌ام. این دفتر 45 غزل پیرامون مسایل فلسفی را شامل می‌شود. به عبارت دیگر غزل‌ها با دیدگاه فلسفی سروده شده‌اند.

وی توضيح داد: این غزل‌ها همچنین دربرگیرنده بحث‌های عرفانی و فلسفی روز هستند. از سویی بحث‌های عرفانی در شعر کلاسیک شاعران قدمایی با زندگی روزمره ما آمیخته و بازده آن‌ها در این غزل‌ها منعکس شده است.

وی در پایان گفت: از آن‌جا که در شعرهایم هیچ‌گاه تاریخ سرایش را ذکر نمی‌کنم، برهمین اساس طبق روال کارهای پیشینم شعرهای این دو مجموعه نیز از نظر زمانی به بازه مشخصی اختصاص ندارند.

امیر اکبرزاده متولد 16 تیر 1359 در شهر قم است. وی از دوران تحصیلات ابتدایی سرودن شعر را آغاز کرده و خود را مدیون راهنمایی‌های استادش حسن حسن‌زاده متخلص به «افق» می‌داند که وزن و عروض را به او شناسانده است.

این شاعر از اعضای دفتر شعر جوان است و در کنار شعر به خوشنویسی و همچنین گرافیک می‌پردازد. وی در دو دوره جشنواره «شب‌های شهریور» و دو دوره متوالی جشنواره «ایران ما» به عنوان برگزیده انتخاب شده است.

پیش‌تر از اکبرزاده، پنج مجموعه شعر با عنوان‌های «راس کدام جمعه ساعت‌ها زنگ می‌زنند»، «چراغ پنجره‌ها روشن است»، «نام کوچک ستاره‌ها»، «در پیله‌ام چراغانی‌ست» و «تو ماه می‌روی» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط