شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
ارايه 11 هزار استشهاد قرآني در نرم‌افزار معجم جامع موضوعي قرآن‌

نرم‌افزار معجم جامع موضوعي قرآن‌ كريم كه با هدف تفسير قرآن به‌صورت موضوعي از سوي گروه تفسير و علوم قرآن موسسه آموزش و پژوهش امام‌خميني(ره) طراحي شده است، در بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌ كريم عرضه مي‌شود.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اين نرم‌افزار يازده هزار استشهاد قرآني را دربر دارد. 

در اين نرم‌افزار بيش از 2600 عنوان تفسير مرتبط با معاد، 11 هزار استشهاد در حوزه آيات مربوط به معاد، 6500 قطعه تفسير از «الميزان» يا «مجمع البيان»، امكان جست‌وجوي پيشرفته موضوعي، ذخيره‌سازي، چاپ و ترجمه قرآن‌كريم پيش‌بيني شده‌اند. 

اين نرم‌افزار حاصل تلاش 10 نفر از محققان و كارشناسان گروه تفسير و علوم قرآن موسسه آموزش و پژوهش امام خميني(ره) است كه شش سال براي طراحي آن زمان صرف كرده‌اند.


برپايي نمايشگاه كتاب حوزه علوم انساني 
نمايشگاه كتاب در حوزه علوم انساني با محور اسلامي شدن علوم انساني در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم برپا شده اشت.

بخش تحول قرآن در بنيان علوم انساني اين نمايشگاه را برپا كرده است. در اين نمايشگاه بيش از 50 عنوان كتاب عرضه شده‌اند. 

كتاب‌هاي «بحران جامعه‌شناسي جهاني معاصر»، «استعمار فرانو»، «گامي به سوي علم ديني»، «جامعه انساني از ديدگاه قرآن‌كريم»، «اسلام و جامعه‌شناسي خانواده»، «خانواده در اسلام»، «انسان در قرآن» از جمله آثار اين مجموعه به شمار مي‌آيند.
 
ثبت‌نام دور‌ه‌هاي مجازي امر به معروف و نهي از منكر 
ستاد امر به معروف و نهي از منكر با حضور در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم با هدف احيا و گسترش امر به معروف و نهي از منكر، از بازديدكنندگان ثبت‌نام مي‌كند. 

سيد علي‌اصغر حسيني، مدير روابط‌ عمومي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر، مهم‌ترين وظايف اين ستاد را گسترش فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر با تاكيد بر «تذكر زباني» ياد كرد و گفت: مردم جامعه بايد عادت كنند در صورت مواجهه با رفتار خوب، تشكر كنند و در هنگام برخورد با رفتار بد و نادرست، تذكردهنده باشند. 

محروميت ناشران متخلف از حضور در نمايشگاه‌هاي استاني 
احمد كمالي‌نژاد، معاون بخش نشر مكتوب نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌ كريم، بر لزوم رعايت آيين‌نامه اجرايي از سوي همه ناشران شركت‌كننده در نمايشگاه قرآن تاكيد كرد. 
 
وي با بيان اين كه هر روز بر عرضه محصولات فرهنگي در بخش نشر مكتوب نظارت مي‌شود و در صورت تخلف آيين‌نامه‌اي، به آنها تذكرات لازم داده خواهد شد، گفت: چنانچه ناشري مقررات نمايشگاه را ناديده بگيرد، ابتدا با تذكر و در صورت تكرار با اخطار كتبي مواجه خواهد شد. در صورتي كه همچنان به قوانين مندرج در آيين‌نامه اجرايي بي‌توجهي كند، از حضور در نمايشگاه‌هاي استاني و ساير تسهيلاتي كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي ناشران در نظر مي‌گيرد، محروم خواهد شد. 

كمالي‌نژاد با ابراز رضايت از همكاري غرفه‌داران بخش نشر مكتوب با ستاد اجرايي نمايشگاه قرآن اظهار كرد: تاكنون به تعداد اندكي از ناشران شركت كننده، تذكراتي داده شده است و اميدواريم همه ناشران بخش نشر مكتوب، قوانين و مقررات آيين‌نامه اجرايي نمايشگاه را رعايت كنند. 

بخش نشر مكتوب در طبقه همكف شبستان مصلاي بزرگ امام‌خميني(ره) راهرو «الف» و «ب» قرار دارد. 

آغاز تدوين تفسير نور ديجيتالي به زبان انگليسي
حجت‌الاسلام محسن قرائتي، رئيس ستاد اقامه نماز، از آغاز تدوين تفسير نور در قالب ديجيتالي و به زبان انگليسي خبر داد و گفت: بخشي از اين تفسير كه بر اساس تفسير نور تنظيم شده، به زبان انگليسي ضبط شده و به بازار آمده است. 

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از پنج‌شنبه(6 مرداد) تا جمعه(4 شهريور) در مصلاي امام خميني(ره) برپاست. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط