سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
«دزدی در سپيده‌دم»

رقابت نوجوانان براي نقد نامزدهاي جايزه‌ي بهترين كتاب داستاني باشگاه كتاب گاردين از مدتي پيش آغاز شده است. منتقدان نوجوان، اين هفته كتاب ديگري با نام «دزدي در سپيده‌دم» را نقد مي‌كنند كه رماني درباره‌ي فرار از شهري پر از آشوب و هرج و مرج است.

ايبنا نوجوان: سايت خبري «گاردين» نوجوانان علاقه‌مند به مطالعه را تشويق مي‌كند كه هر هفته درباره‌ي يكي از كتاب‌‌هايي كه نامزد دريافت جايزه‌ي بهترين كتاب داستاني باشگاه كتاب گاردين هستند، نقد بنويسند و بحث و گفت‌وگو كنند.

«دزدي در سپيده‌دم» اثر «فرانسيس هاردينگ» يكي از آثاري است كه از سوي دست‌اندركاران اين سايت خبري به عنوان نامزد دريافت جايزه انتخاب شده است.

«هاردينگ» در سال 2005 شخصيت جالب توجهي به نام «موسكا مير» را با رمان «پرواز در شب» به دنيا معرفي كرد. در كتاب «دزدي در سپيده‌دم»، «موسكا» و «اپينيموس» دوباره به دردسر افتاده‌اند و ماجرايي جديد مي‌آفرينند.

مسوول جايزه‌ي كتاب‌هاي داستاني كودك و نوجوان گاردين درباره‌ي «دزدي در سپيده‌دم» گفت: «موسكا در روزي به دنيا مي‌آيد كه تحت تأثير يك ستاره‌ي نحس است(!) نحسي و دردسر در ادامه‌ي زندگي او هم دست از سرش برنمي‌دارد و او با هم‌سفراني غيرعادي همراه مي‌شود و از شهري به شهر ديگر سفر مي‌كند.»

نسخه‌ي الكترونيك اين كتاب روي سايت قرار گرفته و مخاطبان نوجوان آن مي‌توانند پس از مطالعه‌ي كتاب، نقد يا نظرات كوتاه‌شان را در صفحه‌ي خاص اين كتاب بنويسند و با ديگر افرادي كه اين كتاب را خوانده‌اند بحث و گفت‌وگو كنند. سايت گاردين تخفيفي نيز براي خريد آنلاين كتاب در نظر گرفته‌اند تا نوجوانان را به خريد و مطالعه‌ي آن تشويق كنند.

برگزاركنندگان جايزه‌ي بهترين كتاب داستاني باشگاه كتاب گاردين به بهترين منتقدان نوجوان نيز جوايزي اهدا خواهند كرد. جايزه‌ي بهترين منتقد به كساني تعلق مي‌گيرد كه بهترين نقد را درباره‌ي يكي از آثاري كه در فهرست اوليه‌ي جايزه قرار دارند، بنويسد. تمام خوانندگاني كه كمتر از 16 سال دارند، مي‌توانند در اين رقابت شركت كنند. منتقدان سايت «فيليپ آرداغ» و «ليندا باكلي‌آرچر» دستورالعملي براي نقد نوشته‌اند كه از اين سايت قابل دسترسي است.

منبع: سايت گاردين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها