دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
ديدگاه علامه طباطبايي در تعداد قرائات قرآن امروز بررسي مي‌شود

«ديدگاه علامه طباطبايي در تعداد قرائات قرآن كريم» عنوان نشستي است كه امروز(17 مرداد) در بخش نظريه‌پردازي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم برگزار مي‌شود.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم، نشست نقد و بررسي «ديدگاه علامه طباطبايي در تعداد قرائات قرآن كريم» با حضور حجت‌الاسلام دكتر فاكرميبدي از ساعت 21 تا 23 در سالن شماره نخست مراسم و محافل و به همت دبيرخانه هيات حمايت از كرسي‌هاي نظريه‌پردازي برگزار خواهد شد.

اكرامي‌فر با «ياعلي گفتيم و عشق آغاز شد» در نمايشگاه 

نشست شعرخواني اختصاصي «محمود اكرامي‌فر» امشب(17 مرداد) در بخش شعر و ادب نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌ كريم برگزار مي‌شود. 

اين نشست از ساعت 30/22 و با اجراي «سيداكبر ميرجعفري» آغاز خواهد شد. 

«اين كتاب اسم ندارد»، «گريه كم آرزويي نيست» و «ما با سليقه مردم پير مي‌شويم» از آثار منتشر شده اين شاعر آييني است. 

بخش شعر و ادب نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم در نيم طبقه شبستان مصلاي امام‌خميني(ره) قرار دارد. 

برگزاري نشست «روش تفسيري اهل بيت(ع)» 

نشست «روش تفسيري اهل بيت(ع)» امروز (17 مرداد) با حضور حجت‌الاسلام دكتر دشتي در بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌ كريم برگزار مي‌شود. 

در اين نشست از ساعت 30/21 تا 23 حجت‌الاسلام سيدعلي سادات فخر به‌ عنوان دبير نشست حضور خواهد داشت.

 بررسي «حكمت در تمثيلات قرآني» 
نشست تخصصي بخش شعر و ادب نمايشگاه قرآن‌ كريم امروز(17 مرداد) به  بررسي «حكمت تمثيلات قرآني» با حضور «سيدناصر هاشم‌زاده» اختصاص دارد. 

در اين نشست كه از ساعت 21 آغاز خواهد شد، هاشم‌زاده به بررسي تمثيلات به كار رفته و حكمت استفاده از آنها در آيات قرآن ‌كريم خواهد پرداخت. 

بخش شعر و ادب نمايشگاه قرآن ‌كريم در نيم طبقه شبستان مصلاي امام‌خميني(ره) قرار دارد.

برپايي نشست «معيارهاي انقلاب صحيح» 
نشست «معيارهاي انقلاب صحيح» با حضور لاله افتخاري، رييس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي، امروز(17 مرداد) در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم برگزار مي‌شود. 

اين نشست از ساعت 30/21 تا 30/23 در سالن شماره دو بخش دانشگاهي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم برگزار خواهد شد.

نشست «مهارت‌هاي زندگي در قرآن» 

نشست «مهارت‌هاي زندگي در قرآن» به همت بخش دانشگاهي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم و با حضور دكتر توانايي برگزار خواهد شد.

اين نشست به همت پژوهشكده قرآني دانشگاه آزاد و از ساعت 30/21تا 30/23 در سالن شماره سه بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن كريم برپا مي‌شود. 

همچنين در ساعت 30/21 تا 30/23نشست ديگري با عنوان «بازار بورس از نظر اسلام» در سالن شماره نخست بخش دانشگاهي برگزار مي‌شود. 

در نشست «بازار بورس از نظر اسلام» كه به همت دانشكده اقتصاد برگزار مي‌شود، دكتر سيدمجتبي حسيني، مدرس دانشگاه به سخنراني مي‌پردازد. 

نامه به امام زمان(عج) بنويسيد و جايزه بگيريد
مركز حوزه علميه خواهران بخش حوزوي نمايشگاه قرآن به بهترين دلنوشته به امام زمان(عج) جايزه اهدا مي‌كند. 

بازديدكنندگان نمايشگاه قرآن كريم مي‌توانند با مراجعه به غرفه مركز حوزه علميه خواهران، دلنوشته‌هاي خود را به حضرت ولي‌عصر(عج) و خداوند در قالب نامه‌اي بنويسند و در اين مسابقه شركت كنند.  به بهترين دلنوشته جايزه تعلق مي‌گيرد. مراسم قرعه‌كشي اين مسابقه در پايان ماه مبارك رمضان با حضور علماي حوزه علميه برگزار مي‌شود.

ثبت‌نام طرح «مهدي ياوران» ويژه دانشجويان 
طرح «مهدي ياوران» توسط سازمان بسيج دانشجويي كل كشور انجام مي‌شود و دانشجويان بازديدكننده از نمايشگاه قرآن كريم مي‌توانند با مراجعه به بخش دانشگاهي در اين طرح شركت كنند. 

علي‌اكبر مومن‌زاده، مسوول ثبت‌نام طرح «مهدي ياوران» در اين باره گفت: طرح «مهدي ياوران» براي نخستين بار در كشور و با هدف ترويج و اشاعه فرهنگ مهدويت اجرا مي‌شود. 

وي افزود: در اين طرح دانشجويان با زندگي‌نامه، نحوه غيبت، علايم ظهور، ولايت در زمان غيبت، جريان‌شناسي غيبت، بررسي شخصيت‌هاي نواب اربعه و... آشنا مي‌شوند. 

وي گفت: طرح «مهدي ياوران» در دو مرحله غيرحضوري (ارسال بسته‌هاي آموزشي كتاب و لوح فشرده) و مرحله حضوري پس از اتمام دوره محفلي در مسجد مقدس جمكران برگزار مي‌شود و دانشجو بايد به سوالات به صورت شفاهي پاسخ دهد. 

وي يادآور شد: دوره آموزشي طرح «مهدي ياوران» پس از ثبت‌نام در نمايشگاه قرآن كريم، از مهرماه سال جاري آغاز مي‌شود و تا پنج‌شنبه(13 بهمن) مصادف با ولايت حضرت صاحب‌الزمان (عج) به اتمام مي‌رسد.

تغيير در شيوه‌هاي ارايه مفاهيم قرآني در آموزش و پرورش
حسين هژبري،معاون وزير آموزش و پرورش، با اشاره به تفاوت‌هاي نسل امروز با نسل گذشته گفت: شيوه‌هاي ارايه مفاهيم قرآني در آموزش و پرورش بايد نو شوند. 

وي تاكيد كرد: امروز نه تنها بايد در برابر هجمه‌ها، برنامه دفاعي داشته باشيم، بلكه بايد يك برنامه عملياتي و فرهنگي را براي پيشگيري اجرا كنيم. 

هژبري لازمه اين كار را ايجاد فضاي عمومي و آموزشي و آماده‌سازي نيروي انساني خواند و از روند آماده‌سازي نيروي انساني براي فعاليت در اين حوزه از سوي آموزش و پرورش اظهار رضايت كرد. 

ضرورت ورود آموزه‌هاي قرآني به فرهنگ ارتباطات اجتماعي
رييس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: آموزه‌هاي قرآني هنوز وارد فرهنگ ارتباطات خانوادگي و اجتماعي نشده‌اند. 

كبري خزعلي با گلايه از كم‌كاري در اين حوزه، تمامي دستگاه‌هاي آموزشي و آموزش فرهنگ عمومي را متولي جبران اين كاستي دانست و اظهار كرد: همه دستگاه‌هاي آموزشي از آموزش ابتدايي تا آموزش عالي و همه متوليان آموزش فرهنگي شامل صدا و سيما، سازمان تبليغات، وزارت فرهنگ و ارشاد، امور مساجد، امامان جمعه و جماعات و تمامي دستگاه‌هايي كه به فرهنگ جامعه و به‌ ويژه خانواده در ارتباط‌اند، متولي نهادينه كردن آموزه‌هاي قرآني در فرهنگ ارتباطات خانوادگي و اجتماعي‌اند.

رييس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان با اشاره به ضرورت ارايه محتواي قرآني در قالبي جديد و مطابق با سليقه مخاطب امروز تاكيد كرد: تا جايي كه قالب در محتوا اثر نگذارد، بايد قالب ه چه بيشتر به سليقه نسل نو نزديك شود. 

وي با تاكيد بر اين كه در اين حوزه نبايد از محتوا فاصله بگيريم، افزود: در بعضي عرصه‌ها از قالب‌هاي نو غفلت كرده‌ايم و در برخي ديگر به قدري تسليم قالبيم كه از محتوا غافل شده‌ايم!

نظارت مستمر بر عرضه قرآن ‌كريم در نمايشگاه تهران
به گفته معاون بخش نشر مكتوب نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، قرآن‌هايي كه از سوي ناشران شركت‌‌كننده در بخش نشر مكتوب نمايشگاه عرضه مي‌شوند، هر روز مورد بازبيني نمايندگان سازمان دارالقرآن الكريم قرار مي‌گيرند. 

احمد كمالي‌نژاد با اعلام اين خبر افزود: نظارت بر عرضه كلام الله مجيد با مشاركت اداره كتاب و سازمان دارالقرآن الكريم انجام مي‌شود. 

وي با تاكيد بر اهميت اعراب‌گذاري صحيح بر كلمات قرآن ‌كريم گفت: ناشران موظف به عرضه نسخه‌هاي بدون اشتباه قرآن‌ كريم در نمايشگاه‌اند و قرآن‌هايي كه داراي غلط‌هاي ريز و درشت باشند، از نمايشگاه جمع‌آوري مي‌شوند. 

معاون بخش نشر مكتوب افزود: هر ناشري براي ارايه قرآن‌كريم نيازمند مجوز اداره كتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و معيارهاي آن از سوي سازمان دارالقرآن الكريم تعيين مي‌شود. 

بخش نشر مكتوب در طبقه همكف شبستان مصلاي امام‌خميني(ره) قرار دارد.

استقبال از ايده‌هاي قرآني براي توليد فيلم و سريال
غرفه معاونت سيما از ايده‌هاي قرآني استقبال مي‌كند و از بازديدكنندگان نمايشگاه قرآن ‌كريم درخواست دارد تا ايده‌هاي قرآني خود را در بانك ايده‌هاي قرآني ثبت كنند. 

چنانچه ايده‌هاي جديد پس از بررسي كارشناسان و متخصصان اين بانك مورد قبول واقع شود، آن ايده خاص از سوي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از پيشنهاد‌دهنده‌اش خريداري مي‌شود. 

همزمان با برگزاري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌ كريم، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران همچنين از علاقه‌مندان تست بازيگري و مجري‌گري مي‌گيرد. علاقه‌مندان براي انجام تست بازيگري مي‌توانند به غرفه معاونت سيما واقع در جنب سالن تشريفات مراجعه كنند. اين اقدام با هدف كشف استعدادهاي جديد در عرصه بازيگري، تلويزيوني و مجري‌گري صورت مي‌گيرد.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از پنج‌شنبه(6 مرداد) تا جمعه(4 شهريور) با شعار «قرآن، كتاب بيداري اسلامي»در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط