دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
نمايش ريزترين نامه دنيا خطاب به اوباما در نمايشگاه قرآن

ريزترين نامه دنيا كه چندي پيش از سوي سيدعلي مجابي، مبتكر ايراني، خطاب به اوباما رييس‌جمهور آمريكا، بر روي برگ زيتون نوشته شده بود،‌ در بخش هنرهاي تجسمي نمايشگاه قرآن به نمايش درآمده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم،‌ سيد محمدعلي مجابي، مبتكر ايراني، اين نامه را خطاب به اوباما و پس از جريان تهديد هسته‌اي آمريكا نسبت به ايران به نگارش درآورده است.

ريزترين نامه دنيا در ابعاد هفت در پنج ميلي‌متر و با هدف پاسخگويي به تهديدهاي آمريكا نسبت به انرژي هسته‌اي و با محور فرهنگ ايراني نوشته است.

اين نامه ابتدا روي دو صفحه A4 به نگارش درآمد و سپس با خلاقيت علي مجابي بر روي برگ زيتون كه نماد صلح به حساب مي‌آيد، نوشته شد.

نشست تخصصي تمثيل و تاويل 
نشست تخصصي تمثيل و تاويل در قرآن‌كريم با حضور «يوسفعلي ميرشكاك» از ساعت 21 امشب(10 مرداد) در بخش شعر و ادب نمايشگاه قرآن‌كريم برگزار خواهد شد.

اين دومين جلسه از سلسله نشست‌هاي تخصصي بخش شعر و ادب به شمار مي‌آيد. در اين جلسه، تمثيلات و تاويلات به كار رفته در آيات كلام الله مجيد با سخنراني «يوسفعلي ميرشكاك» تشريح خواهند شد. 

برگزاري دو نشست در بخش تحول علوم انساني
در ادامه سلسله نشست‌های بررسی ابعاد تحول قرآن بنیان علوم انسانی، نشست «اصلاح نسل آینده» با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر آقا رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه سه شنبه(11 مرداد) از ساعت 19 تا 30/20 و سپس نشست «نگاه قرآنی در روابط بین الملل» با سخنرانی دکترحسین سلیمی، استاد دانشگاه سه‌شنبه (11 مرداد) ازساعت 30/21 تا 23 در محل نشست‌های بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد. 

نگارش «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم» بر روي تار موي اسب
بازديدكنندگان نمايشگاه قرآن‌كريم مي‌توانند در بخش هنرهاي تجسمي اين دوره از نمايشگاه با چشم غيرمسلح نگارش «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم» را  روي تار موي اسب كه اثر سيدعلي مجابي، هنرمند مبتكر و خلاق ايراني است، ببينند.

همچنين علاقه‌مندان مي‌توانند ترسيم عكس امام‌خميني‌(ره) را روي دانه برنج و نگارش كلمه مبارك الله روي دانه شكر را در نمايشگاه قرآن مشاهده كنند.

استقبال از قرآن سه زبانه مرحوم «طاهره صفارزاده»
ترجمه قرآن حكيم سه زبانه(عربي، فارسي و انگليسي) اثر مرحومه «طاهره صفارزاده» توجه بازديدكنندگان داخلي و خارجي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم را به خود جلب كرده است.

اين قرآن كه توسط انتشارات «اسوه» به مراجعان ارايه مي‌شود، ترجمه‌ آيه به آيه دارد و خطاطي آن توسط «احمد نيريزي» صورت گرفته است.

ساده‌نويسي، آسان فهمي و استفاده از علايم مناسب سجاوندي، از ويژگي‌هاي برجسته اين اثر به شمار مي‌آيد.

مرحومه «طاهره صفارزاده» شاعر، پژوهشگر و مترجم قرآن چهار آبان 1387 دار فاني را وداع گفت.
نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از پنج‌شنبه(6 مرداد) تا جمعه(4 شهريور) در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط