شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
واگذاري شهرك چاپ و نشر قم به شيوه اجاره به شرط تمليك

رييس اتحاديه چاپخانه‌داران قم با اشاره به بلاتكليفي شهرك چاپ و نشر اين استان به علت بهاي بالاي زمين، گفت: استانداري قم اكنون مشغول بررسي پيشنهاد اين اتحاديه مبني بر به عهده‌ گرفتن مسووليت ساخت شهرك چاپ و نشر و واگذاري آن به شيوه اجاره به شرط تمليك است./

جهانگير رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: زمان زيادي است كه وضعيت شهرك چاپ و نشر استان قم نامشخص است و بسياري از چاپخانه‌داران نمي‌توانند هزينه خريد آن را پرداخت كنند.

وي ادامه داد: بهاي هر مترمربع زمين از سوي شركت شهرك‌هاي صنعتي قم 50 هزار تومان پيش‌بيني شده كه پرداخت آن از توان دست‌اندركاران اين حوزه خارج است.

رضايي با بيان اينكه هر مجتمع چاپي حدود يك هزار و 200 مترمربع زمين درخواست كرده است، يادآورشد: يكي از دلايل ساخت اين شهرك، كاهش هزينه‌هاي چاپخانه‌داران و نيز سهولت فعاليت آنان است كه بهاي بالاي زمين اين اهداف را متزلزل مي‌سازد.

وي تصريح كرد: چندي پيش اتحاديه چاپخانه‌داران قم با ارسال نامه‌اي به استانداري، پيشنهاد كرد ساخت و ساز زمين اين شهرك توسط استانداري قم انجام و پس از آن واحدها به شيوه اجاره به شرط تمليك به مخاطبان واگذار شود.

وي با اشاره به كاربردي بودن اين اقدام، عنوان كرد: نهادهاي مختلف كشوري براي حمايت از فرهنگ و صنعت اين كشور بايد پيشقدم شوند و به دست‌اندركاران و فعالان اين بخش كمك كنند تا بار ديگر صنعت چاپ در كشور رونق گيرد.

به گفته رضايي، شهرك چاپ و نشر حدود 200 هكتار است كه از اين متراژ، تنها 90 هكتار مفيد است و از بقيه فضا براي خيابان‌سازي و فضاهاي ديگر استفاده مي‌شود.

شهرك چاپ استان قم در پنج كيلومتري عوارضي قم ـ تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها