چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
معرفي دو اثر در دومين همايش "واكاوي قطعنامه 598"

دبير اجرايي دومين همايش "واكاوي قطعنامه 598 با رويكردي به انديشه‌هاي دفاعي امام‌خميني (ره)" از معرفي و توزيع دو عنوان كتاب تخصصي مرتبط با پذيرش قطعنامه 598، در حاشيه اين همايش خبر داد./

محمدحسن رضايي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: كتاب‌هاي "جستاري در پايان جنگ" اثر دكتر محمد مهدي بهداروند و مجموعه مقالات "نگاهي نو به ابعاد قطعنامه 598" به ميهمانان دومين همايش "واكاوي قطعنامه 598" معرفي و اهدا خواهند شد.

وي ادامه داد: كتاب "نگاهي نو به ابعاد قطعنامه 598"، دربرگيرنده 10 مقاله ارايه شده در اين همايش است و كتاب "جستاري در پايان جنگ" نيز با نگاهي تحليلي ـ عملي، به مقوله پذيرش قطعنامه 598 در ابعاد داخلي و خارجي پرداخته است. اين دو اثر، به همت موسسه فرهنگي مستشهدين وصال، به چاپ رسيده‌اند.

دبير اجرايي دومين همايش "واكاوي قطعنامه 598 با رويكردي به انديشه‌هاي دفاعي امام‌خميني (ره)" با اشاره به محدود بودن كتاب‌هاي منتشر شده دراين‌باره، گفت: كتاب "جستاري در پايان جنگ"، مباحثي مانند "عوامل موثر بر صدور قطعنامه 598 و عملكرد بخش‌هاي مختلف سازمان ملل متحد در قبال آن"، "مواضع ايران و عراق، نسبت به آن قطعنامه" و "تحركات عراق پس از پذيرش قطعنامه 598" را مورد بررسي قرار داده است.

رضايي در پايان، يادآوري كرد: همچنين نرم‌افزار جامع قطعنامه 598، شامل مجموعه‌اي از عكس‌ها‌‌، فيلم‌ها، مقالات، كتاب‌ها و اسناد و منابع مرتبط با اين موضوع، در كنار كتاب‌هاي "جستاري در پايان جنگ" و "نگاهي نو به ابعاد قطعنامه 598" توزيع خواهد شد.

دومين همايش "واكاوي قطعنامه 598 با رويكردي به انديشه‌هاي دفاعي امام‌خميني (ره)"، ساعت 17 عصر فردا (سي‌ام تير ماه) و با حضور سردار "محمد كوثري" نايب رييس امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، دكتر "اسماعيل لاريجاني" رييس بنياد فرهنگي پژوهشي غرب‌شناسي و دكتر "عباس ملكي" معاون وقت وزارت امور خارجه و از فعالان پيگيري قطعنامه 598 در سازمان ملل در سال 1367، در سالن همايش‌هاي اداره كل تبليغات اسلامي استان قم آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط