سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
نشست ناشران غیرعضو اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران برگزار شد

نخستین نشست ناشران و کتابفروشان غیر عضو با اعضای کمیسیون بازرسی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عصر روز گذشته (دوشنبه 20 تیر) با حضور 250 ناشر و کتابفروش برگزار شد./

رییس کمیسیون بازرسی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کمیسیون بازرسی این اتحادیه، حدود 250 ناشر غیر عضو را شناسایی کرد.

عبدالناصر بکایی افزود: هدف اصلی این نشست تشویق و ترغیب ناشران و کتابفروشان به عضویت در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و نیز اجرایی کردن مواد 26 و 27 قانون نظام صنفی در حوزه صدور پروانه کسب است.

وی با اشاره به ماده 26 قانون نظام صنفی اظهار کرد: اگر فردی بخواهد فعالیت صنفی انجام دهد باید از اتحادیه ذیربط مجوز دریافت کند و اگر مجوز نگيرند، اتحادیه می تواند از طریق اداره اماکن نسبت به تعطیلی آن واحد اقدام کند.

بکایی تصریح کرد: طبق این قانون، تمام فعالان باید با پوشش یک اتحادیه مرتبط نسبت به دریافت جواز کسب اقدام کنند و در غیر اینصورت فعالیت آنها غیرقانونی است.

وی به وظایف کمیسیون بازرسی اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران اشاره کرد و یادآور شد: یکی از وظایف اصلی کمیسیون جذب اعضای بدون پروانه و بررسی تقاضای اعضا برای دریافت پروانه یا تمدید آن است.

به گفته بکایی، بازرسی فیزیکی از واحدهای اعضای جدید، نظارت بر حسن انجام فعالیت اعضای صنف، بررسی گزارشات تخلفات صنفی اعضا بر اساس قوانین و مقررات قانون نظام صنفی نیز در زمره فعالیت‌های این کمیسیون قرار دارد. 

در این نشست، نادر قدیانی رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به تشریح برخی از برنامه‌های اتحادیه پرداخت، همچنین نحوه و شرایط عضویت در اتحادیه توسط فخری‌زاده، نماینده هیات مدیره در کمیسیون بازرسی تشریح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها