چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
خاطرات "مسافر ميني‌بوس سرخ" کتاب شد

خاطرات يوسف بختياري توسط سيدقاسم ياحسيني در قالب كتاب "مسافر ميني‌بوس سرخ" تدوين شده است. بختياري از کسانی است که در قالب ستاد جنگ‌هاي نامنظم، با حملات ارتش صدام به ایران مقابله کردند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، سيدقاسم ياحسيني پس از 52 ساعت مصاحبه با يوسف بختياري، خاطرات وي را در قالب كتاب 483 صفحه‌اي "مسافر ميني‌بوس سرخ" تدوين كرده است. 

"يوسف بختياري" در محله شهيد عاشوري (معروف به محله سيدها) در بوشهر متولد شده و در مبارزه عليه رژيم پهلوي حاضر بوده است. 

وي با بيان خاطرات مرتبط با حوادث قبل از پيروزي انقلاب به شكل مستند، گوياي جريان‌هاي انقلابي در بندر بوشهر است.

بختياري در دي ماه سال 1359 در قالب ستاد جنگ‌هاي نامنظم وارد جبهه‌هاي جنگ تحميلي عراق عليه ايران شد و در كنار شهيد دكتر مصطفي چمران در منطقه دشت آزادگان به نبرد با دشمن متجاوز پرداخت. 

وي در حالي كه فرماندهي گردان غواصي مالك اشتر را بر عهده داشت، سال 1364 و در عمليات كربلاي 4 به اسارت ارتش متجاوز صدام درآمد.

يوسف بختياري و حدود يك‌هزار نفر از اسيران ايراني تا پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران در اردوگاهي در نزديكي بغداد به سر بردند. در حالي كه نامشان توسط صليب سرخ در فهرست اسرا ثبت نشده بود. 

پس از گذشت 3 سال از دوران اسارت، او به اردوگاه بعقوبه منتقل شد. بختياري در خاطرات دوران اسارتش، جنايات و شكنجه‌هاي ارتش بعث عراق را بازگو كرده است. وي در سال 1368 آزاد شد.

به گفته ياحسيني، نويسنده خاطرات يوسف بختياري در كتاب "مسافر ميني‌بوس سرخ"، هنوز ناشر اين اثر مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها