سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
شعر دفاع‌مقدس،‌ نيازمند موجي تازه

عابد كريمي، شاعر مجموعه "من از پرواز بهشت پرتاب شده‌ا‌م" گفت: عرصه شعر دفاع مقدس نيازمند موجي تازه است تا زباني نو و شعري تصويري ارايه شود./

عابد كريمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره مجموعه شعر "من از پرواز بهشت پرتاب شده‌ام" اظهار داشت: اين اثر شامل 25 قطعه شعر سپيد كوتاه و بلند با موضوع دفاع‌مقدس است.

وي با اشاره به رواج و گسترش سرايش شعر سپيد در حوزه جنگ و با انتقاد از كاربُرد زياد واژه‌هاي كليشه‌اي در شعر دفاع‌مقدس، گفت: اين عرصه نيازمند موجي تازه است كه من تلاش كرده‌ام مجموعه شعرم به آن نزديك شود.

كريمي در ادامه، ويژگي‌هاي اين مجموعه را برشمرد و افزود: سعي كرده‌ام كه زباني نو و شعري تصويري ارايه كنم و نگاهي يك طرفه به مقوله جنگ نداشته باشم تا مخاطب از آن‌ها برداشت خاص خود را داشته باشد.

اين شاعر جوان در پاسخ به سوال خبرنگار ايبنا مبني بر ارايه تعريفي از شعر تصويري خاطرنشان كرد: به نظر من، شعر مانند يك تابلوي نقاشي است كه مخاطب بر اساس برداشت ذهني از موضوع، درك خاص خود را خواهد داشت. شعر دفاع‌مقدس نيز از اين قاعده مستثني نيست. 

مجموعه شعر "من از پرواز بهشت پرتاب شده‌ام" در قطع رقعي و 60 صفحه، با شمارگان هزار نسخه و بهاي 20 هزار ريال، با همكاري حوزه‌هنري استان اصفهان و نشر گفتمان انديشه معاصر به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط