دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
استفاده 2500 كاربر از ميز مرجع الكترونيكي كتابخانه آستان قدس

بيش از 2500 كاربر عضو وب سایت سازمان کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ميز مرجع الكترونيكي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي استفاده می‌کنند.\

به‌ گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی جزو نخستین کتابخانه‎ها در کشور است که از این شیوه ارتباطی و اطلاع‎رسانی مدرن در فضایی مجازی برای ارايه خدمات به اعضای خود استفاده می‌کند.

بيشتر اعضای وب سایت و کاربران میز مرجع الکترونیکی کتابخانه مركزي آستان قدس رضوي دارای تحصیلات عالیه حوزوی و دانشگاهی‌اند.

با ارايه خدمات مرجع الکترونیکی مبتنی بر وب سایت ارتباط رسمی میان متقاضیان «اطلاعات کتابشناختی» کتاب‌ها، مقالات و ... با کتابداران مرجع سازمان براي رفع نیازهای اطلاعاتی کاربران فراهم شده است. 

سازمان با هدف راهنمایی بهتر و اطلاع‎رسانی بیشتر به اندیشمندان، اساتید و دانشجویانی که امکان استفاده حضوری و مستقیم از منابع و امکانات کتابخانه‎ای را ندارند فرصتی فراهم كرده که آنها پرسش‌های خود را از طریق محیط مجازی در وب سایت سازمان به نشانيWWW.aqlibrary.org مطرح كنند.

 کاربران پس از ثبت نام در وب سایت، وارد کردن مشخصات خود در فیلدهای مخصوص و وارد کردن user name و password می‌توانند پرسش‌هاي خود را از طریق بخش «پرسش از کتابدار» ارسال و در مدت چهار روز کاری پاسخ‎های خود را دریافت كنند. 

در بخش پرسش از کتابدار و خدمات میز مرجع به پرسش‌هايي پاسخ داده مي‌شود که مربوط به منابع اطلاعاتی موجود و مورد نیاز کاربران چون اطلاعات کتابشناختی کتاب‌ها، مقالات، مجله‎ها، پایان‎نامه‎ها، منابع اینترنتی و ... باشند.

كتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از کتابخانه‎های بزرگ در منطقه و جهان اسلام در راستای پاسخگویی بهینه به خیل عظیم کاربران خود راه‎اندازی «میز مرجع الکترونیکی» را در دستور کار قرار داده و اكنون گروهی از زبده‎ترین کارشناسان و کتابدارهای خود را در حوزه‎های مختلف مسوول پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی و پرسش‌هاي کاربران قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها