جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
«پروانه‌های ابری» به کتابفروشی‌ها آمدند

نخستین مجموعه شعر مونا اکبریان با عنوان «پروانه‌های ابری» در مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد. این دفتر کوتاه سروده‌های یک سال اخیر اکبریان را شامل می‌شود./

اکبریان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این دفتر شعر 126 قطعه از کوتاه‌سروده‌های من را شامل می‌شود که طی یک سال اخیر سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر شعر نو در حوزه دوبیتی، رباعی و غزل نیز سروده‌هایی دارم. اما به نظرم در این کوتاه‌سروده‌ها بهتر و راحت‌تر توانسته‌ام مفهوم  مورد نظرم را به مخاطب منتقل کنم.

اکبریان درباره موضوعات این شعرها افزود: مسائل و موضوعات متنوعی دست‌مایه سرودن این شعرها قرار گرفته‌اند؛ اما اغلب آن‌ها درباره مضامین عاطفی و اجتماعی سروده شده‌اند.

مجموعه شعر «پروانه‌های ابری» 126 قطعه شعر کوتاه سپید بدون عنوان را شامل می‌شود. در این سروده‌ها، شاعر اغلب از عناصر طبیعت مانند نام گل‌ها یا پرندگان بهره گرفته است.

نمونه شعری از این مجموعه:
«من
روزی
زیر درختچه‌ی تاک
قانون جاذبه‌ای معکوس را
وقتی به انتهای آسمان
پرتاب می‌شدم
کشف کرده‌ام.»

مونا اکبریان متولد 9 مرداد 1364 است و نزدیک به یک سال است که فعالیت جدی‌اش را در عرصه شعر آغاز کرده است.

مجموعه شعر «پروانه‌های ابری» در 96 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان در مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط