سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳
همراه با كلام نور در ترم تابستاني مدارس قرآن

كارشناس مسوول برنامه‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش پس از اعلام برنامه‌هاي مدارس قرآن در سال 90 از آغاز ترم سوم مدارس قرآن در تابستان سال جاري خبر داد._

محمد جواد پيشوايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: ترم سوم مدارس قرآن در تابستان سال 90 در حالي مراحل آغازين خود را سپري مي‌كند كه دانش‌آموزان سراسر كشور در 10 هزار مدرسه قرآن با تشكيل حدود 23 هزار كلاس قرآني، روخواني و روان‌خواني قرآن كريم را در دو ترم گذشته فرا گرفتند.

وي ادامه داد: قرآن‌آموزان در ترم سوم از مدارس قرآني، مراحل تجويد و مفاهيم قرآني را آموزش خواهند ديد.  شوراي علمي تشكيل‌شده براي تهيه روش و محتواي آموزشي مدارس قرآن در حال تدوين محتواي جديد با رويكرد آموزش عمومي قرآن كريم است تا دانش‌آموزان از مهرماه سال جاري، با محتوا و كتاب‌هاي جديد، ترم‌هاي سه‌گانه مدارس قرآن را آغاز كنند.

كارشناس مسوول برنامه‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: از ديگر برنامه‌هاي اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در سال 90 مي‌توان به افزايش تعداد مدارس قرآن در صورت تامين اعتبار از 10 هزار به 20 هزار مدرسه قرآن اشاره كرد. همچنين در سال 90، حدود 70 هزار مربي قرآن كريم براي تدريس در مدارس قرآن آموزش خواهند ديد كه اكنون اين برنامه آموزشي در مرحله ثبت‌نام از مربيان قرآني است تا به اين مربيان در طول آموزش‌هاي ضمن خدمت، آموزش‌هاي مربوط به شيوه تدريس قرآن كريم ارايه شود. در پايان برگزاري اين كلاس‌ها، به اين مربيان گواهينامه‌ تدريس در مدارس قرآن اهدا خواهد شد.

پيشوايي افزود: ساماندهي ساختار اداري و آموزشي مدارس قرآن كه شامل تعريف شناسنامه‌اي مدارس و مربيان قرآني در سيستم «بَكفا» و صدور مجوز براي مدارس قرآن، اختصاص كد به مدارس قرآن، ساماندهي عوامل اجرايي و مدرسان مدارس قرآن، تعيين سرفصل‌هاي آموزشي، تعيين محتوا و روش آموزش قرآن، راه‌اندازي سايت بزرگ مدارس قرآن با هدف اخذ اطلاعات لحظه‌اي و دسترسي به آمار و اطلاعات لازم، اجراي آزمون سراسري قرآني و صدور گواهينامه براي قرآن‌آموزان مدارس قرآني، از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام در طول سال 90 به شمار مي‌آيند.

وي افزود: از ديگر برنامه‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش در سال جاري مي‌توان به برگزاري جشنواره مدارس قرآن برتر و برپايي جشنواره الگوي برتر روش تدريس قرآن اشاره كرد كه در طول سال 90 به مرحله اجرا خواهند رسيد. همچنين در حاشيه برگزاري برنامه‌هاي قرآني اين مدارس ، فوق‌برنامه‌هايي مانند اردوهاي سياحتي ـ زيارتي و فعاليت‌هاي ورزشي اجرا خواهد شد. 

كارشناس مسوول برنامه‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رويكرد جديد مدارس قرآن با عنوان آموزش عمومي قرآن كريم بر اساس تعريف مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي عنوان كرد: مدارس قرآني، مدارسي‌اند كه در نوبت مخالف مدارس رسمي فعاليت مي‌كنند و شركت در اين كلاس‌ها به صورت داوطلبانه است. همچنين شركت در مدارس قرآن به دانش‌آموزان اختصاص ندارد، بلكه اولياي دانش‌آموزان و عموم مردم مي‌توانند در اين مدارس ثبت‌نام و در كلاس‌هاي آموزشي آنها شركت كنند.

پيشوايي در پايان گفت: فراگير بودن و تلاش براي جذب حداكثري علاقه‌مندان با هدف ارتقاي سطح سواد قرآني كشور از مهم‌ترين ويژگي‌هاي مدارس قرآن به شمار مي‌آيند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط