یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
فراخوان جایزه ادبیات کودک اتصالات

هیات ادبیات نوجوان امارات متحده عربی، از ناشران عربی و بین‌المللی برای برگزاری سومین دوره اهدای جایزه ادبیات کودک اتصالات (ارتباطات) دعوت كرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خلیج تایمز، «شیخه بودور» دختر شيخ امارات متحده عربي و از بانیان این جایزه گفت: ناشران عربی و بین‌المللی می توانند آثار خود را تا سی و یکم آگوست (9 شهریور) معرفی کنند و هر ناشر تنها می‌تواند با ارائه 3 اثر در این رقابت شرکت کند. 

وی افزود: ما از راه‌اندازی چنین جایزه‌ای بسیار مفتخریم. این ابتکار به ترفیع ادبیات کودک در امارات متحده عربی و دنیای عرب کمک کرده و نوعی رقابت و قدرت ابداع و برتری در میان ناشران، نویسندگان، تصویرگران بیش از سال های پیش به وجود آورده است. 

وی خاطر نشان کرد : هدف ما از اجرای این برنامه تنها معرفی کتاب‌های برنده نیست بلکه ناشران، نویسندگان و تصویرگران همه مشتاق برای شرکت در این رقابت اند چرا که هدف خود را از این حضور ترفیع مهارت های هوشی و ذهنی کودکان می‌دانند.
 
وی در پایان گفت: این رقابت امسال با استقبال بسیار روبه‌رو بود و ما مطمئنیم این برنامه به غنی کردن کتابخانه‌های عربی با اختصاص عناوین جدید به ادبیات کودکان نیز کمک خواهد کرد و با اجرای این جایزه انجمن های مهم در سطح محلی و بین المللی حمایت خود را اعلام کرده‌اند.
 
این جایزه که يك میلیون درهم ارزش دارد، به اثری تعلق می گیرد که به زبان عربي تاليف شده باشد و شامل كتاب‌هاي ترجمه نمي‌شود. آثار باید در 3 سال گذشته نوشته شده و هیچ جایزه منطقه‌ای، محلی یا بین‌المللی را دریافت نکرده باشد و همچنین محتوای این کتاب‌ها از استانداردها و سنت‌های جامعه عرب تجاوز نکند. طبق توافق به عمل آمده 50 درصد از مبلغ جايزه به حساب ناشر واريز شده و 50 درصد ديگر بين نويسنده و تصويرساز قسمت مي‌شود. 

در نخستین سال برپایی این جایزه ( 2009) نشر دارالحدائق از كشور لبنان با انتشار اثري به نام «انا احب» (من دوست دارم) اثر نبيه موحيد علي و تصويرسازي نادين سايداني موفق به كسب این جايزه شد.  در سال دوم برگزاری(2010) این جایزه به "نقطه سیاه" (النقطه السوداء) اثر ولید طاهر از مصر اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها