چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
كتاب خاطرات زنان انقلابي آبادان منتشر مي‌شود

خاطرات 10 تن از زنان مبارز انقلابي شهر آبادان به همت مريم كاشاني و در كتابي با عنوان "راز لحظه‌هاي زنده" گردآوري شده است. اكثر اين زنان در حال حاضر، مديريت سازمان‌ها و بخش‌هاي فرهنگي را برعهده دارند. حوزه‌هنري آبادان اين اثر را به چاپ خواهد رساند.\

مريم كاشاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار داشت: گردآوري و تدوين خاطرات زنان انقلابي آبادان را از 3 سال قبل و به صورت خودجوش آغاز كردم.

وي اضافه كرد: در ابتدا حدود 25 نفر از آن‌ها را شناسايي كردم، اما به دليل پراكندگي آن‌ها در شهرهايي مانند تهران، اصفهان، شيراز، قم و محدوديت مالي، تنها خاطرات 10 نفر از آن‌ها را به ثبت رساندم. اكثر اين زنان در حال حاضر، مديريت سازمان‌ها و بخش‌هاي فرهنگي را برعهده دارند.

كاشاني با تاكيد بر لزوم تدوين و انتقال خاطرات بانوان فعال انقلابي به نسل‌هاي آينده تصريح كرد: گروهي از زنان مبارز شهر آبادان، زير نظر آيت‌الله غلامحسين جمي، نماينده امام(ره) و امام‌جمعه فقيد شهر آبادان، فعاليت‌هايي مانند چاپ و پخش اعلاميه داشته‌اند.

اين بانوي نويسنده يادآوري كرد: برخي از اين زنان فعال و مبارز، تحت تعقيب ساواك بودند و حتي زنداني شدند كه بخش‌هايي از اين خاطرات را نيز در كتاب "راز لحظه‌هاي زنده" بازگو كرده‌ام.

مريم كاشاني در پايان خاطرنشان كرد: اين كتاب، در حد بضاعت من بوده و اميدوارم كه با حمايت مسوولان بتوانم خاطرات بيشتري از زنان مبارز شهر آبادان را گردآوري و منتشر كنم.

مجموعه خاطرات انقلابي "راز لحظه‌هاي زنده" به همت حوزه‌هنري آبادان منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها