دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
دايره‌المعارف واژگان بازي‌هاي رايانه‌اي تدوين مي‌شود

فرناز خوشبخت، كارشناس انيميشن، از تدوين و چاپ «دايره‌المعارف واژگان بازي‌هاي رايانه‌اي» خبر داد.به گفته وي، کتاب در برگيرنده تعداد فراواني از واژگان مربوط به انواع بازي‌هاي ويديويي، رايانه‌اي،‌ توضيحات و تصاوير مناسب براي درك بيشتر است.\

خوشبخت به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: دايره‌المعارف «واژگان بازي‌هاي رايانه‌اي» به دنبال موفقيت کتاب «فرهنگ جامع انيميشن» که درباره واژگان انيميشن است، در دست تدوين است.

وي ادامه داد: از سوي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي پيشنهادي براي انجام کاري مشابه در زمينه بازي‌هاي ويديويي مطرح شد؛ اين طرح پژوهشي در پاييز 89 با بهره‌گيري از منابع گوناگون از جمله کتاب‌هاي تخصصي مرتبط، مجلات و منابع معتبر اينترنتي آغاز شده و همچنان در دست انجام است. 

خوشبخت توضيح داد: با توجه به کاربردي بودن موضوع و نياز مبرم به استفاده از چنين منبعي براي قشر گسترده‌اي از علاقه‌مندان بازي‌هاي ويديويي تا افراد متخصص در امر طراحي و ساخت اين بازي‌ها و نيز رشد روز افزون اين عرصه در کشور، تصميم گرفته شد که طرح به صورت کتاب مرجع به چاپ رسيده و در دسترس عموم قرار گيرد. 

به گفته وي، کتاب در برگيرنده تعداد فراواني از واژگان مربوط به انواع بازي‌هاي ويديويي، رايانه‌اي،‌ توضيحات و تصاوير مناسب براي درك بيشتر است.

كتاب «همه چیز درباره انیمیشن» نوشته هوارد بکرمن با ترجمه فرناز خوشبخت و مریم کشکولی‌نیا به تازگي از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط