پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶

موزه «کلایست» واقع در شهر فرانکفورت (اودر) از 22 می (اول خرداد) میزبان دومین بخش از نمایشگاه «کلایست : بحران و آزمایش» است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نمایشگاه دوگانه به زندگی و آثار «هاینریش فون کلایست» نویسنده نامدار قرن 18 و 19 و دوره وایمار کلاسیک و رمانتیک می پردازد و از جمله آثار ارائه شده در آن می توان به 40 پرتره از «کلایست» متعلق به سال های مختلف عمر این نویسنده و نیز وقایع نامه خانوادگی این نویسنده مربوط به قرن 17 اشاره کرد. 

بخش دیگر این نمایشگاه یک هفته جلوتر در قصر «اپراهیم» شهر برلین افتتاح شده بود. هر دوی این نمایشگاه ها تا 29 ژانویه 2012 (9 بهمن 1390) ادامه دارند و نشان دهنده پیچ و خم های بین مکان تولد تا مکان درگذشت «کلایست» هستند. 

این نمایشگاه ها برای بزرگداشت دویستمین سال درگذشت این نویسنده برپا شده است. «کلایست» 34 ساله 200 سال پیش همراه «هنریته فوگل» در «کلاینن وانزه» به زندگی خود خاتمه داد.
«هاینریش فون کلایست» نمایشنامه نویس، شاعر و داستانسرای بزرگ آلمانی در 10 اکتبر 1777 در فرانکفورت (اودر) متولد شد و در 21 نوامبر 1811 در برلین درگذشت. او آثار ادبی بسیاری از خود برجای گذاشت ولی بیش از همه به خاطر آثاری چون «سبوی شکسته»، «آمپیتریون»، «پنتسیلا» و داستان هایی چون «میشاییل کولهاس» به شهرت دست یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها