یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳
روايت مبارزات مردم كرمان در انقلاب اسلامي

كتاب "انقلاب اسلامي در كرمان" اثر مشترك "فاطمه روح‌الاميني و سعيد شاهرخي" به بررسي جايگاه مبارزاتي مردم استان كرمان از دوران مشروطه تا انقلاب اسلامي ايران پرداخته است. اين كتاب از سوي انتشارات سازمان اسناد و كتابخانه ملي جنوب شرق كشور منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مولفان در اين اثر به مبارزات تاريخي مردم در استان كرمان و شخصيت‌هاي عدالت طلب در مقابل ظلم و ستم حكومت‌هاي استبدادي توجه كرده‌اند.
 
آن‌ها در كتاب "انقلاب اسلامي در كرمان" علاوه بر روايت مبارزات، به شرح نقش مساجد و حضور روحانيت استان كرمان و تلاش‌ اساتيد و دانشجويان و دانش‌‌آموزان انقلابي پرداخته‌اند. 

همچنين روند انقلاب اسلامي در كرمان،‌ نامه‌هاي امام خميني(ره) به مبلغين و روحانيون كرمان در زمينه آگاه ‌سازي مردم از خطري كه اسلام را تهديد مي‌كند، بررسي شده‌اند.

معرفي مهم‌ترين پايگاه‌هاي مبارزاتي استان كرمان در دوران انقلاب، واقعه آتش سوزي مسجد جامع كرمان به نقل از شاهدان عيني، ترفند‌هاي ساواك در انتقال فرهنگيان بازداشت شده به تهران و زندگي‌نامه شهداي انقلاب اسلامي در اين اثر از ديگر سرفصل‌هاي مورد توجه كتاب "انقلاب اسلامي در كرمان"‌اند.
 
چاپ نخست اين كتاب در قطع وزيري و 270 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و بهاي 75 هزار ريال از سوي انتشارات سازمان اسناد و كتابخانه ملي منطقه جنوب شرق كشور (كرمان) منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها