دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
آشنايي مسلمانان آفريقا با ديدگاه ائمه(ع) درباره ماه رمضان

كتاب «شهر‌الله فی‌الكتاب و‌السنة» به زبان فولانی منتشر شد. اين اثر، پژوهشی درباره ماه مبارك رمضان از نگاه قرآن و حديث را شامل مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني موسسه دارالحديث، ويژگی‌ها، فضايل و آداب ماه مبارك رمضان و روزه‌داری برخي از موضوعات اين كتاب‌اند كه بر اساس تعاليم قرآن و احاديث نقل شده از پيامبر(ص) و معصومان(ع) تهيه و تدوين يافته‌اند. 

اين پژوهش پنج بخش را دربر مي‌گيرد كه بخش نخست آن به ارايه رواياتی اختصاص دارد كه عظمت، ويژگی‌ها و بركات ماه رمضان و نيز چگونگی بهره‌‌برداری از بركات اين ماه را بازگو می‌كند. 

بخش دوم با عنوان آمادگی برای ميهمانی خدا، مجموعه رواياتی درباره شناخت اين ضيافت و اسباب و دعاهای آمادگی برای اين ماه پربركت همراه با بيان مراتب روزه‌داری و كيفيت تقويت آثار روزه با اصلاح غذاست.
 
مجموعه رواياتی درباره آداب، ادعيه و نوافل مربوط به ماه خدا، آداب ويژه شب‌های ماه رمضان، آداب روزهای ماه رمضان و اعمال دهه آخر، موضوع بخش سوم كتاب را تشكيل می‌دهند. 

بخش بعدی رواياتی را شامل می‌شود كه به توصيف ويژگی‌ها، فضايل و آداب شب قدر اختصاص دارد. بخش پنجم نيز روايات مربوط به آداب خروج از ضيافت الهی و ماه رمضان را بازگو می‌كند. نويسنده در اين بخش به بيان آداب وداع با ماه رمضان و نيز آداب شب و روز عيد فطر با بهره‌گيری از احاديث پرداخته است. 

كتاب «شهر الله فی الكتاب و السنة» اثر آيت‌الله محمدی ری‌شهری با همكاری رسول افقی چندی پيش به زبان عربی نيز منتشر شده بود. 

اين كتاب به‌همت گروه ترجمه پژوهشكده علوم و معارف حديث ترجمه و منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط