یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
«منشور حقوق اسكان» بررسي مي‌شود

نشست نقد و بررسي كتاب «منشور حقوق اسكان» عصر امروز برگزار مي‌شود. اهميت اين اثر از آن جهت است كه مبناي بيانيه سازمان ملل متحد در باب شهرها و ديگر سكونت‌گاه‌هاي بشري قرار گرفته است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب نوشته دکتر نادر اردلان و جمعی از معماران معاصر است.

در سال 1353 گردهمايي بين‌المللي مهندسان معمار در تخت جمشيد برپا شد كه سند حاصل از آن بر طراحي مسكن‌ها بر مبناي ارزش‌هاي انساني، الگوهاي زيستي ساكنان، حفظ و ابقاي محدوده‌هاي پياده‌روي نواحي شهري و هماهنگي معماري با محيط‌هاي اطراف تاكيد داشت.

كتاب «منشور حقوق اسكان» بر اساس همين مبنا نوشته شد و از اين رو كتابي پايه براي شهرسازان، طراحان، برنامه‌ريزان و ساير تصميم‌گيران در امور شهري و توسعه شهرها به شمار مي‌آيد.

اين كتاب را همچنين مي‌توان در شمار افتخارات ملي ايرانيان به حساب آورد، زيرا مبناي بيانيه سازمان ملل متحد در باب شهرها و ديگر سكونت‌گاه‌هاي بشري نيز قرار گرفته است.

در نشست نقد و بررسي اين اثر گيتي اعتماد، معمار و پژوهشگر امور شهري و از بنيان‌گذاران «گروه مطالعات شهري و منطقه‌اي»، محمدرضا حائري، سردبير مجله «انديشه ايرانشهر» و غلامرضا كاظميان، مدرس و محقق مديريت و برنامه‌ريزي شهري حضور دارند.

اين نشست عصر امروز، یكشنبه 11 ارديبهشت ساعت 16 در شرکت بین‌المللی پژوهش و نشر یادآوران در بلوار كشاورز، خيابان برادران عبدالله زاده، خیابان رستاک، بین ورنوس و شوریده، شماره پنج برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط