یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
نگاهي به قوانين و برنامه‌هاي پيشگيرانه اعتياد در ايران

كتاب «اعتياد در ايران» منتشر شد. اين اثر بررسي همه‌جانبه درباره معتادان، مواد مخدر و همچنين قوانين و برنامه‌هاي پيشگيرانه ايران از زمان پيش از پيروزي انقلاب اسلامي تا سال 1380 دارد.\

عليرضا جاويد، دبير بخش علوم انساني انتشارات ثالث در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از عرضه كتاب «اعتياد در ايران» در نمايشگاه كتاب خبر داد. 

وي با بيان اين كه در اين اثر با يك تحقيق دانشگاهي سطحي روبه‌رو نيستيم، گفت: اين اثر پژوهشي همه جانبه است و تمامي مسايل مرتبط با اعتياد در ايران را بررسي مي‌كند.

به گفته جاويد، سعيد مدني، نويسنده كتاب، ميزان مصرف، نوع مواد مخدر مورد استفاده طي سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي تا سال 1380، قوانين و برنامه‌هاي پيشگيرانه مربوط به اعتياد و معتادان و همچنين دست‌اندكاران مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان را در كتابش بررسي كرده است.

مدير بخش علوم انساني انتشارات ثالث با اشاره به استفاده نويسنده كتاب از لوايح، قوانين، اسناد و مدارك موجود در دهه‌هاي اخير گفت: توجه به نقل قول‌هايي از مسوولان وقت و مطالب مندرج در روزنامه‌ها از ديگر ويژگي‌هاي اين كتاب به شمار مي‌آيد و نشان از دقت نويسنده دارد.

جاويد همچنين از انتشار «تبارهاي دولت استبدادي» نوشته پري اندرسن خبر داد و گفت: اين اثر در نمايشگاه كتاب عرضه مي‌شود. اين كتاب حكومت‌هاي توتاليتر اروپايي و سركوب‌گر را بررسي مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط