جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو امسال برگزار نمی شود

پنجاه و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو که از سال 1958 هر سال برگزار می شد، امسال برگزار نخواهد شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) به نقل از لهستان نیوز، رییس انجمن فرهنگی لهستان گفت: سال گذشته یک شرکت، یک گردهمایی فرهنگی را تحت عنوان " نمایشگاه کتاب ورشو " در همان محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو و تقریبا در همان زمان اما با اجرای برنامه های از پیش تعیین شده خودشان برگزار کرد و از آنجا که این نمایشگاه دارای قدمت فرهنگی بود بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود کرد و ضربه بسیاری را به بانیان اصلی این نمایشگاه زد. 

وی در ادامه از عدم برگزاری این نمایشگاه در سال 2011 خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از سال 2010 نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو هدف حملات خشم آلودی قرار گرفت که بسیار غیرمعمول بود و تقریبا از تمام تلاش های بانیان این نمایشگاه در سال های گذشته چشم پوشی کردند. 

وی افزود: این حریه منجر به نتایج منفی مالی در سال گذشته برای نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو شد . 

سخنگوی شرکت جدید برپا کننده نمایشگاه کتاب ورشو، این شرکت را از تمام اتهامات وارده مبرا دانست و گفت: تقریبا تمام ناشران مهم لهستان با ما همکاری می کنند و این حرف ها هیچ پایه و مبنایی ندارد. 

نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو توسط ناشران این کشور سال هاست برپا شده و رییس انجمن فرهنگی لهستان امیدوار است که سال آینده پنجاه و چهارمین سال برپایی این نمایشگاه بدون مشکل و در حالی که شاهد حضور ناشران داخلی و خارجی است، برپا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها