دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
«قناري‌باز» به بازار كتاب آمد

«قناري‌باز» نام مجموعه داستان تازه حامد اسماعيليون است كه به تازگي به چاپ رسيده است. نويسنده در اين كتاب به بيان ديدگاه‌هاي خاص از روابط و دنياي پيرامونش درباره آدم‌ها و موضوعات اجتماعي متفاوت پرداخته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اسماعيليون در اين مجموعه سعي داشته تا طيف متنوعي از موضوعات مختلف اجتماعي را به جهان داستاني‌اش راه بدهد؛ به طوري كه در آينده شايد بتوان در دنياي داستان‌هاي كوتاه و بلند او گروه‌هاي زيادي از اقشار و تيپ‌هاي خانوادگي و اجتماعي را پيدا كرد. 

اين نويسنده كه در تلاش است زباني روان و ساده و همه فهم را به كار گيرد، به زندگي خاص اقشاري از طبقات اجتماعي و احوال آن‌ها نظر دارد.

البته در برخي موقعيت‌ها نوعي تلخي طنزگونه بر قلم او سايه افكنده؛ تلخي‌اي كه ظاهرا نويسنده براي بيان آن به سختي نمي‌افتد و آن را به سادگي با فضاي داستان عجين مي‌كند. وي ضمن آن كه مي‌خواهد به اصول تكنيكي نوشتن داستان وفادار بماند، از زباني خبري و بدون اضافه‌گويي غافل نيست. 

در بخشي از نوشته‌اي با عنوان «نويسنده به روايت خودش» كه در ابتداي كتاب منتشر شده، اين‌گونه آمده است: 

«او از تماشاي خيابان خيس بي عبوري كه آن روبه‌روست، وحشت دارد. از انعكاس نور زرد چراغ‌ها بر آن مي ترسد. حتا اگر اسم آن خيابان روي نقشه وطنش پيدا نباشد.
مي‌گويند غم غربت، غم غربت، غم غربت. نويسنده اين كتاب از نوشتن غم غربت فراري است...»

«قناري‌باز» نوشته حامد اسماعيليون، اسفند سال گذشته(89)، به شمارگان 1750 نسخه از سوي نشر چشمه منتشر شد. اين كتاب 87 صفحه و قيمت آن 2000 تومان است.

«آويشن قشنگ نيست»، اولين مجموعه داستان اسماعيليون در سال 87 از سوي نشر ثالث به چاپ رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط