شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
كتاب تك گويي استيون اسپيلبرگ منتشر مي‌شود

انتشارات پالازو توليد كتاب «مونولوگ استيون اسپيلبرگ» را برعهده گرفت./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از بوك تريد، در نشستي كه در چهلمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب لندن برپا شد، انتشارات پالازو پذيرفت در كنار انتشارات استرلينگ از آمريكاي شمالي، د لا مارتيني از فرانسه، كنزبك از آلمان و فورما از سوئد كار انتشار كتابي درباره اسپيلبرگ را انجام دهد. 

اين كتاب كه يك گذشته نگاري كامل از آثار استيون اسپيلبرگ كارگردان مشهور آمريكايي ا‌ست، براي انتشار در پاييز 2012 آماده خواهد شد. 

اين كتاب توسط «ريچارد شيكل» منتقد فيلم و فيلمساز مستند نوشته مي‌شود و انتخاب او به دليل همكاري طولاني مدتش با اسپيلبرگ انجام شده است. اين كتاب كه مستندي از اسپيلبرگ درباره اسپيلبرگ است با همكاري خود او در نوشتن مقدمه شكل مي‌گيرد. 

آرشيو يگانه و گسترده شركت دريم ووركز نيز منبعي معتبر براي بررسي سابقه 40 ساله اسپيلبرگ در فيلمسازي خواهد بود. اين منبع از نخستين فيلم او كه با نام «اولين دوئل» در سال 1971 ساخته شد تا پروژه لينكلن كه سال آينده آماده مي‌شود و در آن دانيل دي لويس در نقش رييس جمهور سايق آمريكا ظاهر مي‌شود را دربرمي‌گيرد. 

استيون اسپيلبرگ كه از سال 2008 تاكنون هيچ پروژه‌اي را كارگرداني نكرده فيلم «ماجراهاي تن تن» را براي اكران در دست آماده شدن دارد. «اسب جنگي» نيز سال آينده اكران خواهد شد. 

ماركوس ليور مدير انتشارات استرلينگ گفت از اين كه با همكاري پالازو يك پروژه مشترك ديگر را انجام مي‌دهد، هيجانزده است و در كارهاي قبلي‌اش با اين ناشر موفقيت‌هاي زيادي را كسب كرده است. او گفت از اين كه در دهمين سالگرد كار اين انتشاراتي با آنها فعاليت مجددي را تجربه مي‌كند بسيار خشنود است. 

اين دو موسسه انتشاراتي سال پيش يك كتاب مشترك درباره كلينت ايستوود را با نام «كلينت ايستوود : نگاهي به مجموعه آثار او» منتشر كردند كه آن هم توسط «شيكل» نوشته شده بود و كار فروش آن برعهده پالازو توسط 10 ناشر جهاني صورت گرفت. در جريان توليد همان كتاب بود كه فكر توليد كتابي با محتواي بررسي پيكره آثار اسپيلبرگ كه به عنوان توليد كننده آخرين اثر كلينت ايستوود با عنوان "آخرت" حضور داشت، مطرح شد. 

استیون اسپیلبرگ کارگردان 66 ساله آمریکایی، برنده ۳ جایزه اسکار و از موفق‌ترین کارگردانان تاریخ سینما، هم در میان منتقدان و هم در بین مردم عادی است. او ۵ بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین کارگردان شده که دو بار برای فیلم‌های فهرست شیندلر و نجات سرباز رایان برنده آن شد و 7 فیلم او نامزد بهترین فیلم اسكار شدند كه تنها فیلم فهرست شیندلر اين موفقيت را كسب كرد. 

او تا سال 2008 ساخت 26 فيلم را در كارنامه‌اش دارد كه پارك ژوراسيك، اي تي، اگه مي‌توني منو بگير، فهرست شيندلر و هوش مصنوعي از جمله مشهورترين آنها هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها