چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
كارشكني كشور انگليس رابدون پاسخ نمي‌گذاريم

بهمن دري ،‌معاون امور وزير فرهنگي و ارشاد اسلامي در واكنش به توهين سفارت و دولت انگليس به ناشران ايراني متقاضي حضور در نمايشگاه لندن،‌ گفت: كارشكني كشور انگليس و شركت ندادن ناشران ايراني در نمايشگاه كتاب لندن را قطعا بي‌پاسخ نمي‌گذاريم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، بهمن دري رييس نمايشگاه كتاب تهران با بيان اينكه نمايشگاه كتاب آوردگاه و جلوه‌اي از قدرت نرم‌ نظام جمهوري است، اظهاراميدواري كرد برپايي آن به ترويج گسترده كتابخواني در جامعه و استمرار آن منجر شود.

وي ادامه داد: ما نمايشگاه كتاب را به ضيافت بيداري اسلامي و زلزله فرهنگي در رويارويي با جنگ نرم دشمنان مبدل خواهيم كرد.

دري از ارایه تسهيلات ويژه‌ براي ناشران كشورهايي كه با خيزش اسلامي مردم مواجه هستند در بخش بين‌الملل نمايشگاه كتاب تهران خبر داد وگفت: سياست كلان ما مبتني بر تمركززدايي و واگذاري بسياري از فعاليت‌هاي اجرايي فرهنگي به مؤسسات فرهنگي و هنري خصوصي و غيردولتي با اعمال سياستگذاري و نظارت خواهد بود. 

اين در حالي است كه در روزهاي گذشته وزارت امور خارجه‌ انگلستان با كارشكني در صدور رواديد براي ناشران ايراني، مانع حضور اعضاي اتحاديه‌ ناشران و كتاب‌فروشان در نمايشگاه كتاب لندن شد.

ناشران ايراني در پاسخ به توهين سفارت انگليس از حضور در نمايشگاه كتاب لندن انصراف دادند.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت سال 1390 در مصلي بزرگ امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط