شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
كتاب‌خوانی، بازی و دوستی با محيط زيست

نمايشگاه «سلامت، نشاط، تندرستی» به مناسبت روز جهانی بهداشت و هفته‌ي سلامت در مصلای تهران برگزار شده است. در اين نمايشگاه، كتاب‌هاي حوزه‌ي بهداشت و سلامت نيز ارائه مي‌شود.

ايبنا نوجوان: «مقاومت به داروهای ضد میکروبی یک تهدید جهانی»، شعار سازمان بهداشت جهانی است که برای سال ٢٠١١ انتخاب شده است. هدف اصلی برپایی این نمایشگاه نیز اطلاع‌رسانی و هشدار به خانواده‌ها براي استفاده‌ي بی‌رویه‌ي از داروست. 

این نمایشگاه از سوی وزارت بهداشت و درمان برنامه‌ریزی شده است. تعدادی از ناشران مختلف، شرکت‌های گوناگون اسباب‌بازی و مواد غذایی، موسسات مربوط به بهداشت و سلامتی، شورای کتاب کودک و خانه‌ي کتابدار در اين نمایشگاه شرکت دارند.
 
اگرچه کودکان مخاطب اصلی اين نمايشگاه نیستند، اما بیش‌تر شرکت‌کنندگان، فضایی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته‌اند. به باور مسوولان نمایشگاه، با برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان می‌توان براي نشاط و سلامتی جامعه فرهنگ‌سازی کرد.

مروجان سلامت در غرفه‌ي شورای کتاب کودک و خانه‌ي کتابدار نیز برنامه‌های جالبی در همین زمینه برای کودکان در نظر گرفته‌اند. از اين فعالیت‌ها می‌توان به کتاب‌خوانی با موضوع محیط زیست توسط کودکان اشاره کرد. 

در روزهای آينده نیز برنامه‌های مختلفی از سوی مروجان سلامتي ارايه خواهد شد. آشنایی با بدن انسان از روی مقاله‌ي فرهنگ‌نامه، قصه‌گویی کتاب درخت خرما و بزی از جمله‌ي برنامه‌های این هفته خواهد بود. 

اين نمايشگاه از ١٩ فروردين در مصلاي تهران برپا شده و تا ٢٤ فروردین از ساعت ٩ صبح تا ٥ عصر ميزبان بازديدكنندگان است. 

منبع: كتابك

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها