سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
لادن نيكنام: «آفتاب‌پرست نازنين» و «زندان‌هايي كه براي زندگي انتخاب مي‌كنيم»

لادن نيكنام، رمان «آفتاب‌پرست نازنين» محمدرضا كاتب را به دليل رعايت استانداردهاي پست‌مدرن و امكان مشاركت خواننده در شكل‌گيري معناي رمان از جمله آثار داستان تاليفي موفق در سال ۸۹ دانست.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نيكنام درباره آثار داستاني مورد توجهش در سال 89 توضيح داد: فكر مي‌كنم جالب‌ترين رمان ايراني كه در سال 89 مطالعه كردم، رمان «آفتاب‌پرست نازنين» نوشته محمدرضا كاتب بود. اين كتاب البته به دليل استانداردهاي كمال‌گرايانه پست‌مدرن با پست‌مدرن خارجي قابل مقايسه نبود، ولي به نظر من در حيطه اين ژانر، اثري قابل قبول به شمار مي‌آيد.

وي افزود: اين اثر عدم قطعيت خوبي دارد و روايت‌ها به خوبي در هم تنيده و با يكديگر عجين شده‌اند. از همه مهم‌تر آن كه خواننده اين رمان مي‌تواند به راحتي در خوانش آن با نويسنده و صاحب اثر مشاركت داشته باشد.

وي همچنين كتاب «زندان‌هايي كه براي زندگي انتخاب مي‌كنيم» نوشته دوريس لسينگ با ترجمه مژده دقيقي را نيز از آثار خارجي موفق در سالي كه گذشت نام برد و توضيح داد: در اين اثر نگاه يك نويسنده را فارغ از داستان و روايت مشاهده مي‌كنيم. من از اين حيث كه نويسنده فكر و انديشه‌اش را بي‌پرده منتقل مي‌كند،‌ از خواندن آن لذت بردم. 

كتاب «زندان‌هايي كه براي زندگي انتخاب مي‌كنيم»، سال گذشته(89) از سوي انتشارات كندوكاو  و «آفتاب‌پرست نازنين» نيز در سال 88، توسط نشر هيلا و ققنوس راهي بازار نشر شد.

اين داستان‌‌نويس يادآور شد كه سال 90 را با سرايش شعر آغاز كرده است و مجلد ديگري از رمان «علايم حياتي يك زن» را در مرحله پيش‌نوشتار دارد. 

نيكنام از نويسندگان رمان «علايم حياتي يك زن» است كه اواخر سال گدشته(89) راهي بازار كتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط