پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
پوستر 3 جشنواره مطبوعات در مازندران رونمایی شد

مازندران – معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری سه جشنواره مطبوعات در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از ساری، علی علوی اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای خزر و نهمین جشنواره مطبوعات مازندران، شهریور و آبان امسال در چالوس و دومین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور(مازندران، گلستان و گیلان) آذرماه امسال در هچیرود برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه به نفرات برتر این جشنواره‌ها ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد، افزود: جشنواره‌های مذکور در بخش‌های گزارش، خبر، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، صفحه‌آرایی، کاریکاتور و طنز، چندرسانه‌ای و عکس برگزار می‌شود.

پیشرفت فرهنگی کشور نیازمند حمایت از کتابخانه‌های عمومی است

  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در دفتر وی دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در این دیدار، گفت: حمایت از کتابخانه‌های عمومی، حمایت بنیادین از پیشرفت فرهنگی کشور است.
 
علی اصغر باقرزاده اظهار کرد: تلاش ما برای رشد و تعالی کتابخانه‌ها، افزایش بستر ترویج فرهنگ کتابخوانی و در حمایت بنیادین از پیشرفت فرهنگی در استان و کشور است.



همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، ضمن تأکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی به عنوان قطب فرهنگی جامعه گفت: قانون نهاد کتابخانه‌ها، در سال 1382 نوشته شده و نیاز به بازنگری دارد که در دستور کار مجلس فعلی قرار گرفته است.

سکینه خاتون مهدیان‌پور ادامه داد: حمایت از کتابخانه‌های عمومی، می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت فرهنگی، سیاسی و حتی امور اقتصادی و معیشتی جامعه از طریق افزایش سطح معلومات، توانایی و مهارت مردم در ایجاد یا رونق کسب و کارشان باشد.

عصر شعر روح الله همراه با بازخوانی دیوان اشعار امام برگزار شد
 
در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام(ره)، عصر شعر روح الله با حضور مسئول محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی و مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در بابلسر برگزار شد.
 
در این برنامه که در کتابخانه عمومی امیر پازواری شهرستان بابلسر انجام شد، شاعران آئینی چون ناهید آقاجان‌پور، نجمه شریفی، آسیه مرادپور، احمد صالحی، سید فهیم ملک مدنی، محسن طالب‌نژاد، شعبان کرمدخت، محسن حبیب الله‌پور و میثم رنجبر به قرائت اشعاری در مورد امام(ره)پرداختند.



مسابقات جشنواره رضوی در ندامتگاه‌های مازندران برگزار شد
 
با معرفی منابع دوازدهمین دوره جشنواره رضوی، مسابقات چهارگزینه‌ای منابع این جشنواره در ندامتگاه‌های مازندران برگزار شد.

 
این مسابقات در قالب 30 سوال چهارگزینه‌ای در زمان 30 دقیقه توسط کتابداران در ندامتگاه شهرستان‌های نور، نوشهر، تنکابن، آمل، بابل، قائمشهر، ساری و بهشهر انجام شد.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها