دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
«رهبر گرگ‌ها» به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب «رهبر گرگ‌ها» از مجموعه کلاسیک‌های خواندنی، نوشته الکساندر دوما با ترجمه نازنین عرب از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «رهبر گرگ‌ها» افسانه‌ای به قلم الکساندر دومای پدر، خالق اثر جاودانه‌ «سه‌تفنگدار»، داستانی است درباره جادو و جادوگری، گرگ و شکار و شکارچی، جنگل‌هایی انبوه و تاریک، یک مرد عاشق ولی طمع‌کار و شیطانی که شخصا به زمین آمده تا مأموریتی را به اتمام برساند و برای این مأموریت چه طعمه‌ای بهتر از مردی که باور کند پایه‌های خوشبختی خویش را می‌توان بر ویرانه‌های بدبختی دیگران بنا نهاد. رمان کلاسیک «رهبر گرگ‌ها» تنها رمان وحشت و گوتیک الکساندر دوما و از اوّلین رمان‌های شناخته‌شده با مضمون گرگینه‌ است.
 
الکساندر مؤلف کتاب «رهبر گرگ‌ها» یکی از نویسندگان بزرگ ادبیات کلاسیک فرانسه است که با آثاری چون «کنت مونت کریستو»، «سه‌تفنگدار» و «لاله سیاه» شناخته می‌شود. او نویسندگی را با نمایشنامه‌نویسی آغاز کرد و پس از آن تبدیل به یک رمان‌نویس پرکار شد. وی که یکی از نویسندگان بزرگ مکتب رمانتیسیسم قرن نوزدهم فرانسه است، در نوجوانی و پیش از آن‌که نویسنده شود، به استخدام یک محضردار درآمد. یکی از نکات مهم زندگی او این است که مادربزرگش سیاه‌پوست بود و به همین‌خاطر در کودکی هم‌بازی‌هایش به او طعنه و کنایه‌های نژادپرستانه می‌گفتند. دوما متولد سال ۱۸۰۲ است و در ۱۸۷۰ درگذشت.
 
ماجرای کتاب «رهبر گرگ‌ها» از این قرار است که دوما در اولین شکار خود همراه نگهبان مخصوص پدرش به شکار گرگ می‌روند. او می‌داند که گرگ را هدف گرفته است؛ ولی از گرگ اثری نیست و فقط گلوله باقی مانده.
سرنگهبان پیر که پر از قصه‌های قدیمی است جوابی برای این معما دارد: آن گرگ باید رهبر گرگ‌ها بوده باشد. بر اساس افسانه‌ای باستانی شیطان به جز یک روز در سال آسیب‌پذیر نیست. در آن یک روز شیطان به شکل گرگ تجسم می‌یابد و می‌تواند از هر خطری فرار کند. تیبوی کفش‌ساز ماجرای ملاقات خود با گرگ را چنین تعریف می‌کند.
 
در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
«یک ربع بعد، یک ربعی که در طول آن قلب تیبو چنان تند می‌تپید که سروصدای ناخوشایندش صدای آسیاب آبی کویول را در ذهنش تداعی می‌کرد، بانو سوزان وارد اتاق شد. اولین نقشه تیبو این بود که به محض اینکه بانو سوزان وارد اتاق شده و در را پشت سرش می‌بست، او از مخفیگاهش بیرون بیاید، خود را به زانوهای او بیندازد و از عشقش به او بگوید.»
 
انتشارات پیدایش کتاب «رهبر گرگ‌ها» نوشته الکساندر دوما با ترجمه نازنین عرب را با شمارگان ۵۰۰ نسخه و به بهای ۲۱۵ هزار تومان برای گروه سنی نوجوان و جوان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها