یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب هم‌پای ستاره‌ها،خاطرات سید امرالله یزدانبخش با حضور مسئولان و خانواده شهدا و ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یاسوج، کتاب هم‌پای ستاره‌ها اگرچه از زبان سید امرالله یزدانبخش است اما او در این کتاب به شرح حوادث و اتفاقاتی پرداخته که درعملیات فتح‌المبین دیده و تجربه کرده است.

او در این کتاب گریزی هم به نقش سایر همرزمانش در جریان عملیات فتح‌المبین زده است و همین هم کتاب را خاص و خواندنی تر کرده است. آنچه کتاب را برجسته می‌کند تمرکز آن بر یک عملیات است. عملیاتی که کهگلویه و بویراحمدی‌ها در اجرای آن نقش ویژه‌ای داشته اند و این نخستین بار است که به این عملیات به صورت مستقل پرداخته می‌شود.

عملیات فتح المبین در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز دوم فروردین سال ۶۱ در منطقه عملیاتی شوش آغاز شد و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهم و اساسی در آن داشتند.در این عملیات فرماندهی ۵گردان برعهده رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد بود.شهید هدایت الله طیب جانشین گردان زرهی و شهیدان خدامراد مرادی و امیر علی زاده از شهدای شاخص این عملیات در استان هستند.

آیین رونمایی از این کتاب هم متفاوت بود. سالن کنگره شهدای استان مملو  از جمعیت بود. همرزمان یزدانبخش همه آمده بودند؛ بعضی‌هایشان با عصا و برخی با حدقه‌های خالی از چشم. گروهی با ماسک‌های اکسیژن و گروهی هم با دست‌هایی که دست نبود. هرکدامشان با زخمی بر تن و دردی ناتمام در جان، خود را به یاسوج رسانده‌بودند تا در آیین رونمایی از کتاب هم‌پای ستاره‌ها شرکت کنند. همه آمده بودند به جز نویسنده کتاب.

نویسنده کتاب طاهره بزرگمهر‌نژاد است آبان‌ماه سال 1401 براثر سکته قلبی درگذشت و پدرش فتحعلی بزرگمهر‌نژاد کتاب را به پایان رساند و حالا هم با دلی خون و چشمی گریان آخرین کتاب دخترش را رونمایی کرد. کتاب هم‌پای ستاره‌ها در 288 صفحه  توسط انتشارات شاهد منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها