یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
بررسی و نقد کتاب «شاه جهان؛ زندگینامه کوروش بزرگ»

شهرام جلیلیان، عضو هیئت علمی گروه تاریخ باستان دانشگاه چمران، محمد ملکی، علی اصغر سلحشور و زینب احمدوند، کتاب «شاه جهان؛ زندگینامه کوروش بزرگ» را بررسی و نقد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انجمن علمی تاریخ دانشگاه ارومیه با همکاری انجمن ایرانی تاریخ، نشر تاریخ ایران انتشارات شفیعی نشست علمی بررسی و نقد کتاب «زندگی‌نامه کوروش بزرگ شاه جهان» اثر مت واترز با برگردان مشترک محمد ملکی و علی‌اصغر سلحشور را برگزار می‌کند.

در این برنامه شهرام جلیلیان، عضو هیئت علمی گروه تاریخ باستان دانشگاه چمران، محمد ملکی، علی اصغر سلحشور و زینب احمدوند دوشنبه یکم خرداد از ساعت 16 تا 18 حضور دارند. 

کوروش دوم، بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی، بی‌گمان از برجسته‌ترین و سرنوشت‌سازترین چهره‌های تاریخی جهان باستان به شمار می‌رود و این خود انگیزه‌ای بر بررسی هرچه بیشتر پیرامون زندگی و کارنامه اوست.

از ویژگی‌های اثر پیشِ رو نیز که آن را از دیگر آثارِ منتشرشده، پیرامون این شخصیتِ تاریخ‌ساز، جدا می‌سازد، بررسی ابعاد و دیدگاه‌های گوناگون زندگی او بر پایۀ مدارک تاریخی، منابع نوشتاری (به‌ویژه منابع اکدی) و شواهد باستان‌شناختی است که با تمرکز بر پایتخت او (پاسارگاد) انجام شده است.

مت واترز، مولف کتاب، استاد تاریخ کلاسیک و باستان دانشگاه ویسکانسین آمریکا است. او دکترای خود را در رشته تاریخ باستان از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده و خطِ اصلی پژوهشی‌اش تاریخ هخامنشی و تاریخ‌نگاری یونانی است. آثار جدیدِ منتشرشده او بیشتر مقالاتی پیرامون تاریخ هزاره نخست پیش از میلاد، به‌ویژه پیوندهای پارسی- یونانی در این دوره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها