پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
«موزه یا گنجینه» در غار موزه وزیری رونمایی می‌شود

کتاب «موزه یا گنجینه» نادر کریمیان‌سردشتی، در غار موزه وزیری رونمایی می‌شود.

نادر کریمیان سردشتی، مولف کتاب «موزه یا گنجینه» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این کتاب در سال‌ 1378 نوشته شد و 100 جلد از آن تکثیر شد اما به چاپ نرسید.

او که از نمایشگاه کتاب 1402 بازدید می‌کرد، درباره محتوای کتاب گفت: فرانسوی‌ها چون واژه‌ای برای مکان‌های نگهداری اشیا قیمتی، باستانی و نفیس نداشتند پس نام موزه را انتخاب کردند. 

تاریخ‌نگار و پژوهشگر میرات عنوان کرد: در زبان یونانی به خدایان زن، موزا گفته می‌شود و در گذشته اشیا نفیس را به خدایان زن تقدیم می‌کردند.

رئیس هیات مدیره انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی گفت: این کتاب 28 اردیبهشت‌ماه امسال در غارموزه وزیری رونمایی می‌شود.

این موزه را  استاد ناصر هوشمند وزیری، یکی از مجسمه‌سازان طراز اول کشور، با هزینه شخصی خود در سال 1384 هجری راه‌اندازی کرده‌است. غارموزه وزیری حاصل 50 سال تلاش استاد وزیری در دل کوه‌های لواسان است که آثار آن با استفاده از مواد بازیافتی و دورریختنی ساخته شده‌‌ است.

درباره غار موزه وزیری
باغ موزه وزیری اولین موزه شخصی ایران است.. ناصر هوشمند وزیری از اساتید مجسمه‌سازی ایران است که در سال 1384 در شمال تهران، این موزه را در مساحت 1000 متر بنا کرد. استاد وزیری در ساخت تمام الگو های این موزه از آثار شاهنامه فردوسی و فولکلور ایران الهام گرفته تا محیطی سنتی و اصیل را در اختیار مراجعان قرار دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها