دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
با ۱۴ عنوان کتاب شعر و رمان کودک و نوجوان به استقبال نمایشگاه می‌رویم

انتشارات مهرک (واحد کودک و نوجوان سوره مهر) اعلام کرد که ۱۴ عنوان کتاب جدید رمان نوجوان، شعر و داستان کودک و نوجوان در موضوعات مختلف و برای انواع سلیقه‌ها در اختیار بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب امسال قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ با توجه به اینکه تنها دو روز به شروع نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ باقی مانده است، ناشران تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین آثار خود را عرضه کنند. یکی از این ناشران، انتشارات مهرک (واحد کودک و نوجوان سوره مهر) است. این نشر با ۱۴ عنوان کتاب جدید به استقبال کودکان و نوجوانان می‌آید. اسامی این کتاب‌ها عبارت‌اند از:

«موش کوچولوی سربه‌هوا» (داستان کودک)
«دستمال خیس ابر» (شعر کودک)
«اتویم بی‌بخار است» (شعر کودک)
«جامع‌التمثیل» از مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی (داستان نوجوان)
مجموعه سه‌جلدی «سرگذشت استعمار» (داستان نوجوان)
مجموعه پنج‌جلدی به نام‌های «هومان»، «کوهیار»، «شهر خنده»، «به من بگو قارتال» و «مرگ بر مدرسه» (رمان نوجوان)
«عشقم به تو بی‌اختیار است» (شعر نوجوان)
«من سنگ بودم» (شعر نوجوان)
«رنگ‌آمیزی لوپتو»
کتاب داستان و برچسبی «لوپتو» (هم‌راستا با داستان انیمیشن لوپتو)

از آثار کودک و نوجوان انتشارات مهرک که در سال گذشته منتشر شده‌اند اما در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ نبودند و امسال در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند می‌توان «گربه یواش بگو میو»، «گنج واقعی» و «کاشکی اجازه داشتم» را نام برد.

بر اساس اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی انتشارات مهرک، این نشر سه برنامه رونمایی خواهد داشت. اولین رونمایی مربوط به مجموعه پنج‌جلدی رمان نوجوان است؛ تمامی نویسندگان این مجموعه، رمان‌اولی هستند که تحت نظارت یک مربی آموزش دیده و به صورت تیمی عمل کرده‌اند. رونمایی دوم برای دو کتاب شعر خردسال و کودک با عنوان‌های «اتویم بی‌بخار است» و «دستمال خیس ابر» است. این دو کتاب به قلم غلامرضا بکتاش نگارش شده است. رونمایی سوم به کتاب «عشقم به تو بی‌اختیار است» نوشته طیبه شامانی و کتاب «من سنگ بودم» نوشته طاهره شهابی اختصاص دارد.
 
از پرفروش‌ترین آثار نوجوان انتشارات مهرک نیز می‌توان کتاب‌های «رفاقت به سبک تانک»، «سرگذشت استعمار»، «قصه نیکان» و مجموعه «قصه‌های شیرین ایرانی» را نام برد. همچنین پرفروش‌ترین‌ها در رده سنی کودک «فیل شاه»، مجموعه «چرا؟ چرا؟ چرا؟»، «هدیه بادامک» و «نذری پرپرک» نوشته کلر ژوبرت، مجموعه «آن مان نباران» مصطفی رحماندوست و مجموعه «شکرستان» هستند که در نمایشگاه امسال عرضه می‌شوند.

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها