سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
نمایشگاه قرآنی در 13 بوستان مشهد برپا شده است

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهردار مشهد گفت: همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، نمایشگاه‌‎های قرآنی نیز در 13 بوستان این شهر برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، یوسف اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران در محل شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در مرکز همایش‌ها و‌ نمایشگاه‌های ‌آستان قدس رضوی در ورودی باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی در مشهد افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم نیز از ابتدای ماه مبارک رمضان در 13 منطقه شهری مشهد آغاز شده است و از دهه دوم این ماه حضور قاریان بین المللی بویژه قاریان مصری را در مساجد شهر خواهیم داشت تا در جلسات و محافل قرآنی حضور یافته و تلاوت قرآن را داشته باشند. 

وی با تاکید بر توجه به بعد معنویت در ماه رمضان گفت: علاوه بر توجه به معنویت ماه مهمانی خداوند، باید به موازات رمضان، فضای نشاط انگیز و نشاط افزایی در شهر ایجاد شود از این رو به این موضوع در اکران‌های شهری توجه شده و برگزاری نمایشگاه قرآن نیز یکی از مصادیق آن است. 

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: مهمترین ویژگی بارز نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های فرهنگی و قرآنی شهر در یک فضای نمایشگاهی است که می تواند زمینه ارتباط جمعی را بین نخبگان قرآنی و جامعه فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی پیرامون نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تقویت شود، افزود: شهرداری مشهد پیگیر گسترش اطلاع رسانی پیرامون نمایشگاه قرآن در این شهر و افزایش تبلیغات محیطی آن است تا زمینه بهره مندی بیشتر جامعه از این رویداد فراهم شود.  

اسماعیل زاده ادامه داد: توجه به مضامین اخلاقی در درج آیات قرآن کریم همراه با یادآوری ویژگی‌های ماه مبارک رمضان و اطلاع رسانی پیرامون رویدادهای این ماه از موضوعاتی است که در اکران‌های شهری به آن توجه شده است و تلاش می شود فضای شهر متاثر از رمضان قرار گیرد. 

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس، توجه به محتوای قرآن را مورد تاکید قرار داد و گفت: در برخی موارد فقط به قرآن کریم به لحاظ شکلی توجه می شود، در حالی که قرآن علاوه بر اینکه یک کتاب آسمانی است برنامه زندگی انسان نیز به شمار می رود از این رو در کنار تلاوت قرآن باید در آن تدبر نیز شود.

اسماعیل زاده اضافه کرد: لازم است توجه به محتوای قرآن هم در فضاهای نمایشگاهی و برنامه‌ها و اقدامات متناسب با آن و هم در سخنرانی‌ها و محافل قرآنی و رویدادها، اکران‌ها و نمادهای شهری نمود پیدا کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی - فرهنگی شهرداری مشهد از هنرمندان و همه افراد علاقه‌مند در این زمینه دعوت به همکاری کرد تا در قالب برنامه های مختلف بتوان محتوا و مفاهیم قرآنی را در شهر توسعه داد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از چهارم تا یازدهم فروردین ماه مصادف با ۲ تا ۹ ماه مبارک رمضان، از ساعت ۱۷ تا ۲۲.۳۰ در مرکز دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها