سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
نمایشگاه قرآن مشهد آغازگر احیای محافل سنتی قرآن خواهد بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: نمایشگاه قرآن و‌ عترت مشهد آغازگر احیای محافل سنتی قرآن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده در جمع خبرنگاران در محل شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد تاکید کرد: راهبرد اصلی گروه قرآن و عترت این اداره کل در سال جاری، احیای محافل سنتی قرآنی با محوریت مساجد و محلات قرآنی است که آغازگر این مهم نمایشگاه قرآن و عترت بوده است.

 وی گفت: در هر شب از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد یکی از محافل سنتی قرآنی این شهر مهمان نمایشگاه است و اعضای آن، نشست قرآنی خود را در این محل برگزار می‌کنند.

حسین زاده افزود: این محافل قرآنی هر شب در نمایشگاه به قرائت قرآن کریم و بحث و تبادل نظر در خصوص مفاهیم قرآنی می پردازند.

وی اضافه کرد: برای تامین امکانات فرهنگی برای تقویت نشست‌ها و محافل سنتی قرآنی نیز تلاش شده است تا این موضوع در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.

حسین‌زاده ادامه داد: امسال در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای تقویت محافل قرآنی و با همراهی دستگاه های اجرایی و گرفتن مصوبه از شورای فرهنگ عمومی، طرح  «هرمسجد، یک پایگاه قرآنی» را توسعه خواهیم داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین گفت: در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد غرفه ای برای «نذر قرآنی» در نظر گرفته شده است تا مردم برای برگزاری نشست‌های قرآنی حاشیه شهر مشهد، قرآن نذر کرده و به این نشست‌ها هدیه کنند.

وی مهمترین رخداد قرآنی سال گذشته خراسان رضوی را توجه به مساجد به عنوان پایگاه‌های قرآنی ذکر و بیان کرد: سال گذشته کرسی تلاوت قرآن در مساجد استان بویژه شهر مشهد راه اندازی شد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از چهارم تا یازدهم فروردین ماه مصادف با ۲ تا ۹ ماه مبارک رمضان، از ساعت ۱۷ تا ۲۲:۳۰ در مرکز دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها