یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
گروه مخفی پریا و دوستان

کتاب «گروه مخفی» نوشته سپیده نیک‌رو است که انتشارات محراب قلم (کتاب‌های مهتاب) آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب پیش رو روایتگر داستان دختری به نام پریاست که همراه با دو دوست صمیمی خود یعنی نگار و پانیذ، یک گروه مخفی تشکیل می‌دهد تا به کمک آن، هم از وظایف مدرسه و هم از دست برادر کوچک تازه به دنیا آمده‌اش به نام گورخر کوچولو (البته این نامی است که پدر پریا روی آن گذاشته است.) که همه توجه‌ها را به خود جلب کرده است، فرار کند.

به نظر پریا هیچ‌چیز مسخره‌تر و ترسناک‌تر از به دنیا آمدن برادر کوچک‌تر نیست. به خصوص وقتی سیزده ساله شده باشی و حس کنی دیگر کسی به تو اهمیت نمی‌دهد، تا جایی که بعد از مدرسه به خانه نروی، پایت به اداره پلیس باز شود، دیر به خانه برگردی اما پدر و مادرت عین خیال‌شان هم نباشد. حالا پریا باید چه کند؟ آیا کاری از دست آدم فضایی‌های خیالیش یا آن جادوگر خپل که مادر پانیذ دائم به ملاقاتش می‌رود، برمی‌آید؟

سپیده نیک‌رو (متولد اردیبهشت ۱۳۶۳ در تهران) شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. او به عنوان شاعر و منتقد، اشعار و مقالاتی در مطبوعات منتشر کرده ‌است. برای انتشار مقالات نقد ادبی در ماهنامه تجربه در بخش رسانه‌های نوشتاری هفدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه نامزد دریافت جایزه شده ‌است. بخشی از مقاله پایان‌نامه او با عنوان بررسی عناصر موسیقایی شعر منثور دهه هشتاد در چهار بخش در مجله تزرو منتشر شده ‌است. سپیده نیک‌رو در حال حاضر به عنوان روزنامه‌نگار با خبرگزاری ایرنا همکاری می‌کند.
 
گزیده‌ای از متن کتاب:
کلانتری اصلا شبیه آن چیزی نبود که فکر می‌کردم. اما خیلی مرموز و هیجان‌انگیز بود. اولا که خیلی بزرگ بود (فقط اندازه‌ی پنج تا اتاق). پر از دود و گرد و غبارهای مرموز بود (الکی). همه‌ی پلیس‌ها مشغول نشانه گرفتن و تیر زدن به دزدها بودند (عمرا). خلاصه با این که خیلی خبری نبود، اما نمی‌شد گفت که خبری نمی‌شود. یک آقای سرباز من را تا اتاق آقای پلیس اصلی برد. حالا که کلاهش را برداشته بود، تازه فهمیدم که کله‌اش اصلا مو ندارد (غیر از چهارتا). داشتم آن چهارتا مو را به دقت می‌شمردم که آقای پلیس عصبانی شد. گفت: «بچه! زود شماره‌ی پدرت رو بگیر بیاد دنبالت. دیگه هم تنها توی پارک نگرد. مملکت صاحب داره! الکی که نیست. وقت ما رو گرفتی. اگه توی کار پلیس فضولی نکرده بودی، اون یارو رو با این کیف می‌گرفتیم. البته گرفتیمش بالاخره. ولی تو نیم وجب بچه کار ما رو خراب کردی. هیچ فکر نکردی توی کیف چیه؟»
گفتم: «اِم...»
گفت: «هیچ فکر نکردی شاید دزد باشه؟»
گفتم: «اِم...»
گفت: «هیچ فکر نکردی؟»
گفتم: «اِم...»
گفت: «یعنی اصلا فکر نکردی؟»
تا آمدم باز شروع کنم چیزی بگویم، گفت: «بسه چقدر حرف می‌زنی، بچه! زنگ بزن. اگه ازت معلوم نبود چقدر چلمنی، امشب توی اداره‌ی پلیس نگهت می‌داشتم.»
 
انتشارات محراب قلم (کتاب‌های مهتاب) کتاب «گروه مخفی»، اثر سپیده نیک‌رو در 96 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و با قیمت 21هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها