سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های جامعه مسئولیت اجتماعی تاثیرگذاری دارند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی در بازدید از کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در ایجاد مسیر صحیح ایفا می‌کنند و در کاهش آسیب‌های جامعه مسئولیت اجتماعی تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، افشار کبیری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی و هئیت همراه به مناسبت نوزدهمين سالروز تاسيس نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و همزمان با طرح «کتابخانه گردی» از کتابخانه مرکزی استان با حضور معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و معاونین از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی استان بازید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به مراجعین آن قرار گرفتند.

کبیری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی ضمن ابراز خرسندی از حضور در  کتابخانه مرکزی استان، با اشاره به اهمیت جایگاه کتابخانه‌ها و کتابداران گفت: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در ایجاد مسیر صحیح ایفا می‌کنند و در کاهش آسیب‌های جامعه مسئولیت اجتماعی تاثیرگذاری دارند.

وی افزود: از راهکارهای افزایش سلامت جامعه همین وجود کتابخانه‌ها در جامعه است که هر چقدر هزینه شود سرمایه فرهنگی محسوب می‌شود.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، نیز در این بازدید گفت: كتابخانه نهادی اجتماعی است كه با گردآوری، سازماندهی و نگهداری دانش مدون بشر امكان رشداندیشه، شكوفایی استعداد و باروری ذهن خلاق انسان پویا وجستجوگر را فراهم می‌كند. باتوجه به گسترش روزافزون علوم و فنون، تنها كتابخانه است كه دسترسی آسان به انبوه دانش را در زمان‌ها و مكان‌های مختلف برای آدمی میسر می‌سازد و تبادل افكار را به بار می‌آورد.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به‌مناسبت نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، گفت: پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، برگزاری نشست‌های کتابخوان، جلسات نقد و رونمایی کتاب، جلسات شعرخوانی محافل ادبی، برگزاری نمایشگاه کسب و کارهای محلی و صنایع دستی در کتابخانه مرکزی استان، تقدیر از برگزیدگان مسابقات الگوی زن سوم با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان، ایجاد ایستگاه نقاشی و کاردستی، برپایی سفره هفت‌سین و طرح عضویت رایگان را ازجمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی در ادامه، زیباسازی فضای کتابخانه‌ها، برپایی ایستگاه صلواتی در کتابخانه شهید باهنر شهرستان ارومیه با همکاری آستان قدس رضوی و كانون خادمياران، برگزاری تور «کتابخانه‌گردی» با دعوت از نهادها، سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه در کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌ها را نیز بخشی از برنامه‌های در نظرگرفته شده برای ایام نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها