پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
گلنگ‌زنی ساخت کتابخانه عمومی در روستای سرتنگ شهرستان سیروان

آیین کلنگ‌زنی برای ساخت کتابخانه عمومی روستای سرتنگ سیروان استان ایلام با حضور استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام مراسم کلنگ‌زنی ساخت کتابخانه عمومی روستای سرتنگ سیروان، پنج‌شنبه(29دی‌ماه) با حضور حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام؛ علی‌اکبر بسطامی و سارا فلاحی نمایندگان حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، معاونین استاندار و جمعی از مسئولین انجام شد.
 
استاندار ایلام در این آیین ضمن تقدیر از مردم روستا به خاطر اهدای زمین، گفت: امید است با همت مردم و مسئولان اجرایی، کتابخانه عمومی روستای سرتنگ شهرستان سیروان، ساخته و در اختیار جوانان منطقه که آینده‌سازان کشور هستند، ساخته شود.
 
وی ادامه داد: باید با دو بال علمی و فرهنگی حرکت کنیم. این کتابخانه نقش مهمی در اعتلای علمی جوانان منطقه خواهد داشت؛ تلاش خواهیم کرد خلأهای توسعه‌ استان با همراهی مردم پُر شود.
 
در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن تقدیر از استاندار و نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر جمعیت شهرستان سیروان به دلیل شرایط جغرافیایی، در روستاها ساکن هستند و به این دلیل تاکنون فضاهای کتابخانه‌ای در آن گسترش پیدا نکرده است. این شهرستان یک کتابخانه در شهر لومار دارد که پاسخگوی مطالبات مردم نیست، بنابراین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با کمک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و فرمانداری شهرستان، تلاش می‌کند سرانه فضای کتابخانه‌ای را از راه‌های مختلف به حد استاندارد برساند.
 
حیدری ادامه داد: پروژه کتابخانه عمومی روستای سرتنگ شهرستان سیروان نخستین قدم در تحقق این برنامه است. اقدام بعدی نیازسنجی و انجام مطالعات لازم برای تاسیس کتابخانه در روستاهای مختلف  و راه‌اندازی کتابخانه سیار، برای ارائه خدمت در مناطق دور دست این شهرستان است.
 
به گزارش ایبنا؛ این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۸۰ متر و زیربنای ۱۲۰ متر طراحی شده و با اخذ ماده 23 و اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، احداث خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها