شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
شعر مهمترین مولفه قدرت ایران است

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در آغاز برگزاری محافل شعر هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به میزبانی شیراز، گفت: شعر مهمترین مولفه قدرت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در استان فارس آیین افتتاح هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر در قالب محفل شعرخوانی به میزبانی شیراز با حضور حمید‌رضا قانعی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ، علی رمضانی، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از شاعران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس   شنبه ۱۷ دی برگزار شد

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: آنچه که امروز مایه سرور مجموعه برگزارکنندگان این جشنواره است، این است که  از محلی افتتاحیه جشنواره فجر را در نظر گرفتیم که مورد توجه اکثریت مردم عزیز کشور با دیده‌های نگران بود و این دیده‌های نگرانی که در حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) و شهر شیراز بود، امروز مایه جوشش و رویش نهال شاعری کشور خواهد شد.
 
وی ادامه داد: شعر مهم‌ترین مولفه قدرت ایران اسلامی و مهم‌ترین ضلع ساخت هویت ایران است. باتوجه به اینکه تعلق و شناخت از مسیر شعر است از این مسیر دوباره جوانه می‌زنیم و ادامه می‌دهیم. 
 
مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به دلایل انتخاب شهر شیراز برای برگزاری رویداد محفل شعر‌خوانی اشاره کرد و افزود: باتوجه به استعداد بزرگی که در مجموعه استان فارس در حوزه شعر و ادب معاصر فارس نهفته است، موجب شد تا محافل شعرخوانی در  استان برگزار شود.
 
به گفته رمضانی، امید است آنچه که تدارک دیده شده بتواند از مجموعه ظرفیت‌های ادبی کشوری بتواند جشنواره ای متفاوت را رقم بزند تا مایه ناگفته‌های مردم و وحدت باشد. 
 
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: امید است این اقبال و توجهی که در جشنواره بین‌المللی شعر فجر به استان فارس شده است، مایه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این حوزه در استان باشد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها