شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
برگزاری سومین «کنگره ملی شعر مکتب گمنامی» در شیراز

رئیس حوزه هنری استان فارس از  برگزاری سومین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی به میزبانی شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، نشست خبری سومین «کنگره ملی شعر مکتب گمنامی» شنبه(10‌دی‌ماه) با حضور وحید نمازی، رئیس حوزه هنری استان فارس برگزار شد.   

نمازی گفت: جشنواره  «کنگره ملی شعر مکتب گمنامی» ملی است که نخستین‌بار در استان فارس آغاز شد و تنها یک دوره خارج از استان فارس این کنگره برگزار شد و اکنون بار دیگر در استان فارس برگزار خواهد شد. یکی از موضوعاتی که پس از انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گرفت موضوعات ایثار، فداکاری و امنیت بوده از این رو باید به این موضوعات بیش از هر زمان دیگری به آن پرداخته شود.
 
وی ادامه داد: این رویداد یکی از رویدادهای مهم ادبی است که در استان فارس برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی این کنگره نیز قرار است در استان فارس دایر گردد تا کنگره‌های بعدی نیز در استان فارس برگزار شود.
 
به گفته رئیس حوزه هنری فارس، امنیت اساسی‌ترین موضوعی است که در جامعه وجود دارد و شاید به علت پایداری و ثبات امنیت در جامعه بود که برخی صدایم نعمت والای انقلاب را نمی‌دانستند از این رو باید به این موضوع به گونه‌ای پرداخت که جامعه متوجه این نعمت الهی باشند.
 
وی ادامه داد: فرهنگ گمنامی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه باشد زیرا نیروهای مردمی با عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) از نام خود گذشته‌اند تا امنیت در جامعه وجود داشته باشد و مردم در آسایش باشند.
 
نمازی با بیان اینکه کنگره فوق در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت هنر زمینه بالندگی در این حوزه را فراهم کند افزود: این جشنواره از جمله ابداعاتی است که تولید محتوا در آن نقش ویژه‌ای دارد. عنوان محوری این همایش مجاهدت‌های خاموش مدافعان امنیت وطن و سربازان گمنام امام زمان (عج) است و این جشنواره سه اولویت داشته که از جمله آن می‌توان به رابطه مردم با سربازان گمنام، تضعیف امنیت زمینه ساز حوادث تروریستی و هر ایرانی یک سرباز گمنام است.
 
 
به گزارش ایبنا؛ مهلت ارسال آثار برای حضور در این کنگره (١٢‌بهمن‌ماه) است و اختتامیه این کنگره نیز همزمان با هفته گرامی‌داشت سربازان گمنام امام زمان‌(عج) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها