یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
نهمین جلد از کتاب «چهل رأی، چهل تجربه» در یزد رونمایی شد

مراسم رونمایی از نهمین جلد از کتاب « چهل رأی، چهل تجربه» همزمان با هفته پژوهش در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در یزد، به‌مناسبت هفته پژوهش، مراسم رونمایی از نهمین جلد کتاب « چهل رأی، چهل تجربه» و تقدیر از پژوهشگران و محققین دادگستری استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

دهشیری در این مراسم گفت: دستگاه قضایی، مشوق و حامی هر‌ایده و ابتکار و نشستی است که یک پای آن تحقیق و کتاب باشد و در مسیر جهاد تحقیق و تبیین گام بردارد.

وی با اشاره به اهداف سند تحول قضایی گفت: جایگاه تحقیق و پژوهش در تحقق اهداف سند تحول قضایی باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشگران و استفاده از نظر مشورتی و محصولات مراکز تحقیقاتی حقوقی ارتقا پیدا کند.
 
رئیس کل دادگستری یزد ادامه داد: در این حوزه نقش پژوهشگاه قوه قضاییه در مسیر بهینه‌سازی برنامه‌ها و اقدامات دادگستری حول اهداف سند تحول قوه قضاییه بسیار اثر‌گذار است.
 
دهشیری گفت: ما باید در راستای این اهداف شامل کاهش اطاله دادرسی، صیانت از حقوق عامه و تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی کارکنان گام برداریم.
 
دهشیری وجود منابع انسانی علمی و محقق و پژوهشگر را ازنقاط قوت دادگستری استان ذکر کرد و بیان کرد: از نقاط قوت و سرمایه هر دستگاه، نیروی انسانی خدوم، ساعی و اهل تحقیق مطالعه است که می‌تواند آینده‌ای روشن را رقم بزند.

وی گفت: اتقان آرا و ارتقای شرایط ارائه خدمات قضایی از جمله اهدافی است که باید دنبال شود.

در پایان این مراسم از نهمین جلد از کتاب « چهل رأی، چهل تجربه» با موضوع «قرار‌های نهایی و کیفرخواست» رونمایی شد و از ۱۶ محقق و پژوهشگر مؤثر در تدوین هشت جلد از این کتاب قدردانی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط