چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
آخرین وضعیت کتابخانه و تالار مرکزی شیراز تشریح شد

استاندار فارس در نشست خبری هفته دولت، آخرین وضعیت کتابخانه و تالار مرکزی شیراز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، نشست خبری هفته دولت با حضور
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس چهارشنبه‌(2‌شهریور‌ماه) در سالن شهید قاضی برگزار شد.

ایمانیه در این نشست مسائل فرهنگی را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: با رایزنی‌های فراوان، اختلاف بین 7 دستگاه رفع و سند مکان احداث تالار مرکزی شیراز به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.
 
در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، درباره تالار مرکزی شیراز، گفت: 68 پروژه‌ای که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، آموزشی، فرهنگی و هنری است؛ بنا داریم فروشگاه سابق «شهروروستا» را از بانک ملی بگیریم و به کتابخانه مرکزی شیراز تبدیل کنیم چراکه موقعیت مکانی قابل توجهی دارد.
 
وی درباره کتابخانه مرکزی شیراز، بیان کرد: این موضوع در دستور کار قرار دارد و پیشنهاد داده‌ایم،  ساختمان شهر و روستای قدیم، واقع در میدان امام حسین(ع)، که وسعت و دسترسی مناسبی هم دارد، به کتابخانه مرکزی تبدیل شود.
 
استاندار فارس ادامه داد: درباره تالار مرکزی شیراز، اختلاف بین هفت سازمان برطرف و طرح شروع شده است. منتظر تغییر پیمانکار و دریافت بودجه هستیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده است، سالی یکصد میلیارد ریال کمک می‌کنند تا 400 میلیارد ریال تامین شود و پروژه به بهره‌برداری برسد.
 
به گفته استاندار فارس، در هفته دولت با توجه به سخت‌گیری‌هایی که داریم یک تا دو پروژه افتتاح می‌شود؛ اصرار داریم، پروژه‌ای که به بهره‌برداری نرسیده، افتتاح نشود.
 
ایمانیه، افزود: ۶۸ پروژه در هفته دولت در حوزه آموزشی، فرهنگی، قرآنی و هنر است اما قبول داریم انتظار بیشتری در این حوزه داریم. کار درست، پیوست فرهنگی داشتن پروژه‌ها است و در توجه به بنیادهای توسعه‌ای حتما باید نگاه فرهنگی هم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها