دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، پوستر گرامیداشت سالروز فردوسی در سال 1402 از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منتشر شد.
 
25 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت حکیم ابولقاسم فردوسی نامگذاری شده است و بازه زمانی 25 اردیبهشت تا سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بنام «دهه ادب و حماسه» مطرح شده است.
 
فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی و کشور به مناسبت این دهه برنامه های مختلف و متنوعی را پیش بینی کرده اند.


اعطای نشان فردوسی به فردوس پژوهان، گلباران آرامگاه فردوسی در طوس، رونمایی از  ۳۰ پادکست و  ۱۰ داستان کوتاه فردوسی ، تورهای گشت شهری منطقه فرهنگی تاریخی توس و مسابقات کشتی با چوخه در تشک محل جلوخان آرامگاه فردوسی از جمله برنامه هایی مختلفی است که امسال برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است از نقشه راهنمای گردشگری فردوسی نیز رونمایی و تابلوهای گویای شاهنامه در محل جلوخان فردوسی نیز نصب شود.

جشنواره‌ای هم با عنوان «سیمرغ» در این ایام با محوریت طراحی و ساخت عروسک‌های شخصیت‌های شاهنامه نیز تدارک دیده شده است. آثار در ۲ سبک طراحی و ساخت با نگاه خلاقانه به شاهنامه و شخصیت‌های آن انتخاب خواهند شد. موضوعاتی از جمله شخصیت‌های پهلوانی شاهنامه، زنان شاهنامه و حیوانات شاهنامه در این جشنواره مورد توجه هستند که علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.fest۳۰.ir مراجعه کنند.

تئاتر «بازی نامه داستان» نیز از برنامه‌های دهه «ادب و حماسه» است که هر شب در محل آرامگاه فردوسی اجرا خواهد شد.

سومین جایزه داستان حماسی نیز در این ایام با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها