پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دومین چاپخانه بزرگ جهان اسلام بازدید کرد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه «اسوه» دومین چاپخانه بزرگ جهان اسلام در قم بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از چاپخانه «اسوه» به‌عنوان دومین چاپخانه بزرگ جهان اسلام در قم بازدید کرد و در جریان مشکلات، کمبودها و خواسته‌های مسئولان این چاپخانه قرار گرفت.
 
 بابامحمدی، مدیرعامل چاپخانه قرآن کریم اسوه در این بازدید گفت: تاکنون بیش از 18 میلیون جلد قرآن کریم در ابعاد مختلف به چاپ رسیده است، همچنین بیش از 150 عنوان کتاب دینی در این چاپخانه منتشر شده است. 
 
وی اضافه کرد: شركت چاپ و انتشارات اسوه با سرمايه موقوفات اختصاص یافته به نشر و ترویج قرآن کریم تأسيس شده است و بیش از سه‌دهه از فعالیت این چاپخانه می‌گذرد.
 
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان نماینده رئیس جمهور با حضور در گلزار شهدای شهر قنوات بخش مرکزی قم به مقام بلند شهدا، ادای احترام کرد.
 
وی در مسجد صاحب الزمان(عج) گفت: تبدیل‌ شدن بخش مرکزی به دو بخش و طرح گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی و اصلاح روکش آسفالت محور قم ـ قنوات جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم خواهد بود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به طرح‌های رها شده را اولویت اول برنامه‌های هیات دولت در سفر به قم عنوان کرد و افزود: قرار بر این است تا پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم و تا به پایان نرساندن آن‌ها هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکنیم.

دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و فعالان قرآنی و بازدید از چند مجموعه و پروژه فرهنگی و هنری در قم از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان قم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها