شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
«میهمانان ام‌الرصاص» رونمایی می‌شود

آئین رونمایی کتاب «میهمانان ام‌الرصاص» نوشته سیدجعفر حسینی از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین رونمایی کتاب «میهمانان ام‌الرصاص» با حضور آیت‌الله آل هاشم؛ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، سردار مجید ارجمندفر؛ جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهداء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس  یکشنبه 7 آذرماه ساعت 15 در پردیس سینمایی قدس برگزار می‌شود.

کتاب «میهمانان ام‌ الرصاص» دربرگیرنده خاطرات خودنوشت غواص جانباز لشکر 31 عاشورا، سید جعفر حسینی ودیق، با ویراستاری روح‌الله رشیدی، شهریورماه سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

نویسنده پس از تفحص و تشییع باشکوه شهدای غواص عملیات کربلای 4 و 5 تصمیم می‌گیرد خاطرات خود را نوشته و در قالب یک کتاب منتشر کند. این کتاب روایتی داستانی دارد و محور اصلی‌اش دوره‌ی آموزشی عملیات کربلای 4 و خود این عملیات است و نویسنده از خاطرات حدود 60 نفر از همرزمانش هم کمک گرفته تا وقایع را دقیق و کامل بیان کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «روز ششم بعد از کربلای چهار، نیروهای زیادی با اتوبوس‌ها وارد
موقعیت قجریه شدند. جلوی ماشین‌ها نوشته شده بود: «کربلا آماده باش که سپاه محمد(ص) می‌آید.» این‌ها نیروهای داوطلبی بودند که از سراسر کشور در لبیک به ندای حضرت امام(ره) در قالب سپاهیان حضرت محمد(ص( به مناطق جنگی آمده بودند. با دیدن این‌همه نیرو، انرژی گرفتیم. تعدادی از نیروهای تاز‌ه‌وارد در گردان ولیعصر(عج) سازماندهی شدند. نیروهای جدیدی که به ما ملحق شدند، عمدتا از نیروهای منتخبی بودند که با تماس تلفنی فرماندهان  گردان به سرعت خودشان را به منطقه رسانده بودند. عد‌ه‌ای از آن‌ها از غواصان گردان علی‌اصغر(ع) زنجان در عملیات والفجر هشت بودند و تعدادی هم قبلا آموزش‌های غواصی را طی کرده بودند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها