جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
«ردِ گُم» چاپ سومی شد/ کتابی که پدر ادبیات مدرن آمریکای لاتین را به جهان معرفی کرد

چاپ سوم رمان «ردِ گُم» نوشته آله‌خو کارپانتیه با ترجمه ونداد جلیلی از سوی نشر چشمه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ابینا)؛ کتاب «ردِ گُم» نوشته آله‌خو کارپانتیه با ترجمه ونداد جلیلی و از سوی نشر چشمه به چاپ سوم رسید. این رمان -که به عنوان پدر ادبیات مدرن آمریکای لاتین شهرت دارد- برای نخستین‌بار در سال 1953 میلادی منتشر شده است.

رمان «ردِ گُم» داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که سعی دارد از سرنوشتی که گویی در آن به دام افتاده است، رهایی یابد. آهنگساز جوان به همراه همسرش که بازیگر نمایشی بی‌پایان است، به واسطه پیشنهاد کاری که دریافت می‌کند، از نیویورک راهی سفر به آمریکای جنوبی می‌شوند تا مسیر زندگی‌شان تغییر یابد، به این ترتیب سفر هستی‌شناسانه این دو آغاز می‌شود.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «شکاف‌‌های چندهفته‌ای در طومار وجودم بود؛ فصل‌هایی می‌گذشت که هیچ خاطره‌ حقیقی، حس خاص یا بلندمدتی از آن‌ها نداشتم؛ روزهایی که با هر حرکت دچار این اضطراب وسواس‌گونه می‌شدم که پیش‌تر دقیقا در همین وضعیت همین کار را کرده‌ام، همین کنج نشسته‌ام، همین حرف‌ها را زده‌ام و به قایق بادبانی گرفتار در شیشه‌ وزنه‌ کاغذ نگاه کرده‌ام. روزی که جشن‌ تولدم در حضور چهره‌های تکراری، در محل تکراری و با جمع‌خوانی آوازهای تکراری برگزار می‌شد، ناخواسته این فکر به ذهن‌ام متبادر می‌شد که تنها فرق جشن‌ تولد امسال و پارسال، اضافه‌شدن یک شمع به شمع‌های کیکی دقیقا هم‌مزه‌ کیک پارسال است.»
 
آله‌خو کارپانتیه، نویسنده، روزنامه‌نگار و موسیقی‌شناس کوبایی، 26 دسامبر سال 1904 در لوزان به دنیا آمد. وی که از پیشکسوتان معرفی سبک واقعیت جادویی در آمریکای لاتین است، 24 آوریل سال 1980 در پاریس دیده از جهان فروبست.

کتاب‌های «ستایش از آن خداست»، «قلمرو این عالم»، «رد گم»، «تعقیب»، «قرن روشنفکری»، «کنسرت باروک»، «استفاده در روش»، «آیین بهار»، «چنگ و سایه» در حوزه رمان و کتاب‌های «فداکاری»، «قصه ماه‌ها»، «سفر به نطفه»، «پیشه تاریکی»، «گریختگان»، «جنگ زمان» و «قصه‌ها» در حوزه داستان کوتاه از آثار این نویسنده به شمار می‌آید.
 
رمان «ردِ گُم» نوشته آله‌خو کارپانتیه، در 324 صفحه، در قطع رقعی و جلد شومیز، به قیمت 98هزار تومان و با ترجمه ونداد جلیلی، از سوی نشر چشمه به کتابفروشی‌ها راه یافت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها