یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کتاب «تکاپو برای آزادی» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «تکاپو برای آزادی؛ روایتی دیگر از انقلاب مشروطه ایران» از سوی انجمن اندیشه قلم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «تکاپو برای آزادی» با عنوان فرعی روایتی دیگر از انقلاب مشروطه‌ ایران نوشته علیرضا ملایی‌توانی دوشنبه سوم خرداد ساعت 16 تا 18 از سوی انجمن اندیشه قلم نقد و بررسی می‌شود. این کتاب از سوی انتشارات پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی منتشر شده است.

در این نشست که از اینستاگرام اندیشه قلم به نشانی @andishegalam  برگزار می‌شود، صادق زیباکلام و ناصر تکمیل‌همایون حضور دارند و درباره این کتاب سخن خواهند گفت.

آزادی بزرگترین آرمان و خواسته­ ملی مردم ایران در یکصدوپنجاه سال اخیر است. این اندیشه که با انگیزه­ مهار خودکامگی­‌ها و حرکت در افقِ مدرن آغاز شد، دو مرحله­ دشوار داشت؛ نخست، گسستن رابطه­ خودساخته­ خودکامگان با آسمان و دوم، همراه شدن طبقه­‌های گوناگون جامعه­ با نخبگان آزادی­خواه ایرانی. تا کنون به استثنای چند بهار کوتاه، تغییر مناسبات خودکامانه نه با شیوه­ انقلابی و نه به شیوه­ اصلاحی، ممکن نشده است. از همین رو، می‌­توان تکاپو برای آزادی و نهادینه کردن آرمان‌های آزادی­خواهانه را پیچیده‌ترین، دشوارترین و پرهزینه‌ترین مساله یک­صدو‌پنجاه سال اخیر ایران دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها