دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
مهرواره «پرواز با کتاب» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از برگزاری مهرواره فرهنگی، ادبی و هنری پرواز کتاب به مناسبت هفته کتاب در این استان خبر داد و گفت: این مهرواره در سه بخش ادبی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، سهیلا شیخی در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: مهرواره پرواز با کتاب در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌شود و مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون مخاطبان آن هستند.

وی اضافه کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بهره بردن از این گنجینه‌های ناب در روزهای کرونایی برگزار می‌شود که شرکت کنندگان در بخش فرهنگی به ساخت ماکت کتاب می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: بخش هنری نیز در راستای معرفی شاعران و نویسندگان مطرح کودک و نوجوان و معرفی کتاب‌های برجسته این بخش برگزار می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند به تهیه‌ کلیپ‌های تصویری بپردازند تا در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود.

شیخی گفت: در بخش ادبی با مشارکت مربیان ادبی به معرفی کتاب‌های مرتبط که منجر به خلق متن شود، پرداخته می‌شود به طوریکه در این بخش با به اشتراک گذاشتن یک متن ادبی، شعر یا داستان و افزودن تجربه‌های حسی از مخاطبان درخواست خواهد شد تا قلم به دسته گرفته و بنویسند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح استان مراجعه کنند.

شیخی یادآور شد: با توجه به اینکه کانون کتابخانه کودک و نوجوان بوده و ایجاد انس بین آنان با کتاب از رسالت‌های کانون است لذا مربیان هنری در برنامه‌ریزی کارگاه‌های خود غالبا از فعالیت‌های کتاب محور استفاده می‌کنند.

وی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مربیان خلاقانه ترین روش خود را برای به کارگیری کتاب در برگزاری کارگاه هنری در نظرگرفته و در مهرواره شرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های برخط استانی، اجرای برنامه‌ی مشترک با تسهیلگری منطقه ی منفصل شهری حسن آباد سنندج و اجرای برنامه‌ی مشترک کتابخوانی و کارگاه قصه گویی از دیگر برنامه‌های این کانون در هفته کتاب است.

۲۴ تا ۳۰ آبان ماه امسال به مناسبت هفته کتاب نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها