چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
آخرین مهلت ارسال آثار به کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه

آخرین مهلت ارسال آثار به سیزدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه روز سه‌شنبه یکم مهر اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آخرین مهلت ارسال اثر به سیزدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه، تا اول مهر اعلام شده و این کنگره روز چهارشنبه 9 مهر برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این کنگره شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشوراست.

ارتقای سطح کیفی اشعار آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم‌ مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف نیز از دیگر اهداف برگزاری این کنگره  است.

کنگره سیزدهم در ۲ بخش برگزار خواهد شد،  یک بخش اصلی شعر عاشورایی و بخش ویژه شامل شهدای کردستان و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است که این بخش به زبان کردی، ترکی و فارسی آثار ادیبان و شعرا را پذیرش می‌کند.

شرایط شرکت در سیزدهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه به‌صورت مجازی است،  علاقه‌مندان به شرکت در کنگره سیزدهم لازم است نرم‌افزار شرکت در کنگره را نصب کنند و آثار خود ر ا از این طریق ارسال کنند.

شرکت کنندگان می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۴۵۰۵۰۰۳۲۰۰ و یا دانلود نرم افزار از سامانه  HTTPS://BIT.LY/۳FXIL۲۸  برای ارسال آثار خود اقدام کنند. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره  تا روز سه شنبه اول مهرماه ۹۹ است. این کنگره به صورت آنلاین و مجازی چهارشنبه ۹ مهر برگزار می‌شود.

در دوازدهمین دروه کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه  ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد ۲۸۱ اثر از ۱۰۱ شاعر داوری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها